۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7108310
T T
۰ نفر

کنگره ملی قارچ شناسی پزشکی در ساری آغار بکار کرد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7108310
کنگره ملی قارچ شناسی پزشکی در ساری آغار بکار کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/13 علمی آموزشی.کنگره.قارچ شناسی پزشکی.مازندران ساری - اولین کنگره ملی قارچ شناسی پزشکی با حضور تعدادی از مسئولان و جمعی از محققان و پزوهشگران داخلی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری آغاز به کار کرد .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، طاهره شکوهی دبیر علمی کنگره ملی قارچ شناسی پزشکی روز سه شنبه در اولین جلسه این کنگره گفت : 256 مقاله علمی به دبیرخانه کنگره ارسال شد و 183 مقاله به عنوان سخرانی و پوستر پذیرفته شده است که از این تعداد 34 مقاله در قالب سخرانی و 149مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
وی با اشاره به محورهای مطروحه در این کنگره ، بیان داشت : روش های تشخیص انواع مختلف بیماری های قارچی ، گستردگی و شیوع این بیماری در کشور و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه شناخت و درمان این بیماری از جمله محورهای اصلی این کنگره است .
شکوهی از استقبال مناسب محققان ، استادان دانشگاه ها و پژوهشگران داخلی و خارجی از این کنگره علمی خبر داد و اظهار داشت : استادان برجسته داخلی و خارجی با ارائه مقالات به صورت سخنرانی و پوستر ، حضوری موثر در این کنگره داشتند .
دبیر علمی کنگره ملی قارچ شناسی پزشکی با اشاره به حضور تعدادی از محققان برجسته خارجی در این کنگره ، افزود : چهار مهمان خارجی به همراه یکی از ایرانیان مقیم خارج کشور در این کنگره به سخرانی خواهند پرداخت .
وی این کنگره را مکانی مناسبی برای ارائه دستاوردهای علمی در این زمینه دانست و اعلام کرد : مشکلات و معضلات بهداشتی در زمینه بیماری های قارچی وجود دارد که امیدواریم راهکارهای مناسبی برای کاهش این معضلات بدست آوریم شکوهی ، بیماری های قارچی را یک بیماری شایع در کشور نداست و در عین حال گفت : بیماری های قارچی در کشور در حال افزایش است که عواملی از جمله ، روش های درمانی نظیر شیمی درمانی ، انواع سرطان ، پیوندهای مغز استخوان می تواند زمینه هایی برای ابتلا افراد به این بیماری باشد .
وی با اشاره به آماری از مبتلایان به بیماری های قارچی اعم جلدی و داخلی ، بیان داشت: آماری در مورد مبتلایان به بیماری قارچی پوستی ( جلدی ) در کشور وجود دارد اما در زمینه بیماری های قارچی داخلی (احشایی ) آمار دقیقی نداریم .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، کنگره ملی قارچ شناسی پزشکی صبح امروز ( سه شنبه ) با حضور مسئولان ، محققان و پژوهشگران در ساری آغاز بکار کرد و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت . ک/2 519/402/506 شماره 087 ساعت 14:40 تمام
۰ نفر