۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7111697
T T
۰ نفر

گلریز:

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7111697
گلریز: سرود و موسیقی حماسی و انقلابی نیازمند توجه جدی مسوولان فرهنگی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/30 فرهنگی.موسیقی.گلریز.کاشان کاشان- خواننده سرودهای حماسی و انقلابی گفت: سرود و موسیقی حماسی و انقلابی نیازمند توجه جدی مسوولان فرهنگی است.
محمد گلریز روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، سرود و موسیقی حماسی و انقلابی را در معرض خطر دانست و ابراز امیدواری کرد مسوولان با توجه به هنرهای حماسی و انقلابی مانع از تخریب هنر و موسیقی انقلابی شوند.
وی تاکیدکرد: امروز باید باتوجه به فیلم، کتاب، تاتر، سرود و موسیقی مانند اوایل انقلاب و جنگ بیش از گذشته در زمینه هنرهای حماسی فعال باشیم وی گفت: توجه به هنر موسیقی در همه زمینه ها به ویژه در موسیقی پاپ می تواند راهی برای نگاه ویژه جوانان به این هنر انقلابی باشد.
خواننده پیشکسوت عرصه موسیقی، بزرگترین مشکل سرودهای انقلابی و حماسی را پخش مناسبتی و مقطعی اعلام کرد و گفت: متاسفانه به این مقوله تنها در ایام دفاع مقدس، دهه فجر و آزادی خرمشهر پرداخته می شود.
گلریز، در خصوص سپیده کاشانی افزود: باید با برگزاری همایش هایی یاد شاعران را پاس بداریم و توجه به شعرهای حماسی مخصوصا آثار سپیده کاشانی در فرهنگ انقلابی جامعه و نسل جوان امروز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
خواننده سرودهای حماسی و انقلابی سپیده کاشانی را یک شاعره متعهد و معتقد به انقلاب و جنگ دانست و افزود: بنده توفیق داشتم چندین اثر از این بانوی بزرگ شاعره را در قالب های سرود حماسی اجرا کنم.
وی خاطر نشان کرد: به تازگی یک قطعه از شعرهای سپیده کاشانی را انتخاب کردم و با آماده شدن موسیقی آن به زودی این اثر را ارائه خواهم کرد.
م.ع/1724/587 شماره 037 ساعت 12:07 تمام
۰ نفر