۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7118176
T T
۰ نفر
طغیان رودخانه سردآبرود به مناطقی از کلاردشت خسارت وارد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/03 اجتماعی.طغیان رودخانه.کلاردشت.مازندران ساری- دبیرستادحوادث غیرمترقبه شهرستان چالوس گفت: طغیان رودخانه سردآبرود و رودبارک در منطقه کلاردشت مازندران که به طور عمده ناشی ازبارش های شدید 24ساعت گذشته است خساراتی به همراه داشته است .
محمدحسین حکیم زاده روزجمعه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش شدید باران شامگاه پنجشنبه در منطقه باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه سردآبرود و جاری شدن سیلاب در شهرگردشگری کلاردشت ومناطق رودبارک و روستاهای اطراف این شهر شد.
وی خسارتهای ناشی از طیغان رودخانه سردآبرود را نسبتا ریاد دانست و افزود: متاسفانه براثر این سیلاب به تاسیسات زیربنایی آب ، برق ومخابرات شهرکلاردشت خسارت جدی وارد شده است .
دبیرستادحوادث غیرمترقبه شهرستان چالوس بیان کرد: نیروهای بسیج ، هلال احمر، شهرداری، راه ترابری ونیروهای مردمی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.
شهردارکلاردشت هم خسارت های وارده ناشی از سیل شب گذشته به این شهر را جدی خواند وادامه داد: در پی دریافت خبر این طغیان به ساکنان حاشیه رودخانه در مورد ترک منطقه خطر، هشدارهای لازم داده شد.
علیرضا دادویی مقدم، کمبود و نبود نیروهای امدادی مستقر در کلاردشت را ازمشکلات برای بازسازی شهر از خسارتهای ناشی از طغیان رودخانه این شهر اعلام کرد.
همچنین دهیار روستای زوارت ازتوابع بخش کلاردشت گفت: با طغیان رودخانه سردآبرود که از مسیر این روستا می گذرد باعث شد تا همه ساکنان این روستا خانه هایشان را تخلیه کنند و به مناطق امن پناه ببرند.
صاحب سام از مسوولان تقاضای کمک کرد و افزود: به بیشتر باغها و محصولات کشاورزی این روستا خسارت جدی وارد شده است .
رودخانه سرآبرود از ارتفاعات قله علم کوه سرچشمه می گیرد وبا عبورازکلاردشت وشهرچالوس به دریای خزر می ریزد.
فرماندار چالوس نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به بارندگی های شدید 24ساعت گذشته به آب گرفتگی و سیل در اطراف رودخانه سرد آبرود و رودبارک اشاره کرد و گفت :سیل ناشی از طغیان این رودخانه باعث وارد آمدن خساراتی به تاسیسات شهری و منازل شهری و روستایی حاشیه رودخانه شده است .
به گفته میر قدیر رضایی گروه های امداد و نجات هلال احمر و ستاد حوادث غیر مترقبه در منطقه حضور دارند وبه کمک مردم شتافته اند.
وی در عین حال گفت به دلیل گل ولای و سنگ هایی که باسیل به حرکت درآمده است باز کردن راه های ارتباطی مسدود شده در منطقه سیل زده در مسیر رودخانه و چالوس و کلاردشت به کندی انجام می شود .
به گفته رضایی با توجه به ادامه بارندگی به نظر می رسد که خسارات وارده به تاسیسات شهری و منازل مسکونی در منطقه افزایش یابد .
وی گفت: خوشبختانه هنوز هیچ گزارشی از تلفات جانی دریافت نشده است .
بخش گردشگری کلاردشت با 50هزارنفرجمعیت از توابع شهرستان چالوس در غرب مازندران است.ک/3 7347/2585/402 شماره 040 ساعت 13:38 تمام
۰ نفر