۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7118572
T T
۰ نفر
ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قوی ترین تشکیلات هر استانی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/05 اجتماعی.داخلی.امر به معروف و نهی از منکر زنجان- معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گفت: این ستاد از قوی ترین تشکیلاتی در هر استانی است و می تواند اقدامات لازم برای مقابله با منکرات انجام دهد.
حجت الاسلام جواد صادق زاده روز یکشنبه در جلسه امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، به ضرورت تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: در دین اسلام این اصل در کنار اقامه نماز و پرداخت زکات به معنای رسیدگی به محرومان قرار گرفته است.
وی، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای سه مرحله قلبی، زبانی و یدی است، یادآورشد: هماهنگی و همکاری نهادهای مرتبط با این فریضه الهی در تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک اصل و ضرورت انکار ناپذیر است.
حجت الاسلام صادق زاده، مهمترین اشکال در عدم تحقق امر به معروف و نهی از منکر را عدم استفاده از شیوه های درست دانست و اظهار کرد: باید شیوه های امر به معروف و نهی از منکر را دانست و به معتمدین و آمران این کار آموخت و متوجه بود که بدون استفاده درست از این شیوه ها هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، رمز موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر را محبت دانست و گفت: با محبت می توان دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیاء کرد و مهم ترین شیوه احیاء این دو فریضه از طریق محبت کردن میسر می شود.
وی، با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مردم با شیوه های اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آشنا نیستند، خاطر نشان کرد: متاسفانه به رغم عوام، بسیاری از خواص جامعه هم معنا و مفهوم معروف و منکر را نمی دانند و شناخت درستی از آن ندارند.
حجت الاسلام صادق زاده، به تخصیص اعتبارات برای این سازمان در سال جاری اشاره کرد و افزود: سهم استان زنجان از این اعتبارات بیش از 400 میلیون ریال بود که مقرر شده نزدیک به 200 میلیون ریال دیگر نیز اضافه شود.
معاون ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، به نقش نیروی انتظامی در برخورد با منکرات و عاملان منکر اشاره کرد و یادآورشد: در صورتی که نیروی انتظامی در تلاش برای کسب موفقیتی در این زمینه است، بایددر ابتدای امر، به امر به معروف و نهی از منکر لسانی پرداخته و در صورت مشاهده بی توجهی و لجاجت برخورد قهری کند.
7319/522/587 شماره 074 ساعت 13:58 تمام
۰ نفر