۵ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7118625
T T
۰ نفر
سیزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان نابینا و جسمی-حرکتی کشور آغاز ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/05 فرهنگی.آموزش استثنایی.ورزش قزوین - رییس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین گفت :سیزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان نابینا و جسمی-حرکتی و اردوی متمرکز فرهنگی کشور با عنوان سال جهاد اقتصادی به میزبانی قزوین آغاز شد.
حسین پرتوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبر نگار ایرنا افزود: اردوی فرهنگی کشوری ویژه دانش آموزان استثنایی سراسر کشور و مسابقات ورزشی این دانش آموزان در دو گروه نابینا، نیمه نابینا و جسمی و حرکتی از امروز پنجم تا 18 تیر ماه سالجاری در حال برگزاری است.
وی اظهار داشت: این دوره از مسابقات رشته های ورزشی دو و میدانی ، شودان ، گلبال و شطرنج ویژه دانش آموزان نابینا دختر و پسرو رشته های ورزشی بوچیا ، تنیس روی میز و شطرنج ویژه دانش آموزان جسمی-حرکتی دختر و پسر و همچنین اردوی متمرکز فرهنگی دانش آموزان استثنایی در تمام گروههای تحصیلی است.
پرتوی ادامه داد: این رقابتها دانش آموزان نابینا در دو کلاس (b1 ) و ( b2 و b3) در رشته های گلبال ، شطرنج شودان و دومیدانی با هم به رقابت خواهند پرداخت و دانش آموزان جسمی-حرکتی در رشته های تنیس روی میز ( ایستاده و نشسته )، بوچیا در دو کلاس (b2 b3,) و شطرنج با هم مسابقه خواهند داد.
وی افزود : مسابقات دانش آموزان ناشنوا در رشته های والیبال ، فوتسال ، تنیس روی میز وآمادگی جسمانی برگزار خواهد شد و دانش آموزان کم توان ذهنی در رشته های فوتسال، دو ومیدانی، تنیس روی میز و گویرانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت .
پرتوی ادامه داد: این مسابقات با حضور 300 دانش آموز پسر و دختر و در رشته ورزشی ویژه معلولین جسمی و حرکتی (ویلچری ) برگزار می گردد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین طرح کلاس بندی ورزشی دانش آموزان گروههای نابینا و ناشنوا را از نقاط قوت مسابقات امسال دانست و افزود : مسابقات دو و میدانی مقطع حرفه آموزی گروه کم توان ذهنی و آمادگی جسمانی گروه ناشنوایان به این رقابتها اضافه شده است.
گفتنی است ،استان قزوین در سال 88 نیز رتبه اول را در میزبانی مسابقات کسب کرده است.
7389/ 1644/506 شماره 129 ساعت 18:00 تمام
۰ نفر