۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119052
T T
۰ نفر

عباس آباد بهشهر در لیست یونسکو ثبت شد

۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7119052
عباس آباد بهشهر در لیست یونسکو ثبت شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/07 فرهنگی.میراث فرهنگی.عباس آباد بهشهر.مازندران ساری - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: عباس آباد بهشهر به عنوان نخستین اثر ملی در فهرست ملی کشور، در فهرست یونسکو ( سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) نیز به ثبت رسید.
اسدالله محمدپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموعه باغهای ایرانی کشور با یک شماره در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده که باغ عباس آباد بهشهر یکی از آن ها است.
این مقام فرهنگی با اشاره به ایجاد پایگاه باغهای تاریخی بهشهر در سال های گذشته افزود: این باغ از جمله مهم ترین و بزرگترین باغهای تاریخی کشور است.
وی با بیان اینکه باستان شناسان این مجموعه را به عنوان اوج شکوفایی باغسازی در ایران معرفی کردند، خاطر نشان کرد: این باغ در سال های اخیر نیز به یکی از مهمترین کانون های خبری در مازندران تبدیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: وجود راه های دسترسی مناسب و اقامتگاه ، آثار تاریخی متعلق به دوره صفویه، آب و هوای مطبوع و دل انگیز جنگلی از جمله امتیازاتی است که موجب شده این منطقه به یکی از مهم ترین قطب های گردشگری مازندران تبدیل گردد.
محمدپور گفت: این مجموعه بی نظیر شامل عمارت، حمام، دو برج آجری و چهار باغ در 9کیلومتری شهرستان بهشهر در دامنه رشته کوه های البرز و در میان جنگل های انبوه قرار گرفته و به دستور شاه عباس اول صفوی در سال های 1020و1021هجری قمری ساخته شده است.
وی همچنین با بیان اینکه گلیمچه متکازین و لاک تراشی مازندران نیز در سال گذشته موفق به دریافت مهر اصالت از یونسکو شد افزود: چندین اثر تاریخی و معنوی مازندران نیز در انتظار ثبت این سازمان قرار دارد. ک/3 1888/503/508 شماره 119 ساعت 14:33 تمام
۰ نفر