۱۹ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7126265
T T
۰ نفر
میزان خسارت وارده به شالیزارهای بیمه شده گیلان در حال بررسی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/19 اقتصاد.کشاورزی.بیمه.گیلان رشت - مدیر بیمه کشاورزی استان گیلان گفت: میزان خسارت وارده حاصل از بارندگی های هفته جاری به شالیزارهای بیمه شده این استان در دست بررسی قرار دارد.
ولی الله آزادپیما روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون به دلیل ادامه بارندگی امکان برآورد میزان خسارت و آسیب های وارده به بخش شالیزاری استان گیلان میسر نشده ولی از روز شنبه (22مردادماه ) این بررسی ها از سوی کارشناسان بیمه آغاز می شود.
وی با اشاره به تحت پوشش بودن 70 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان طی سال جاری اظهار داشت: پیش بینی می شود بر اثر بارندگی های اخیر بین 20 تا 30 درصد سطوح شالیکاری استان به دلیل ورس (خوابیدگی ) شدید آسیب دیده باشند.
مدیر بیمه کشاورزی گیلان ادامه داد: در صورتیکه بیمه شده مشمول غرامت شود مبلغ آن از طریق کارت های الکترونیکی به حساب آنان واریز خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه درصد بیمه محصول برنج در سال جاری نسبت به سال قبل در استان گیلان 10 درصد کاهش دارد، علت این کاهش را فروش ارزان محصول برنج توسط کشاورزان در سال گذشته ، اعتراض کشاورزان به بالا بودن حق بیمه و کوچک بودن شالیزارها ذکر کرد.
آزادپیما خاطرنشان ساخت: دستورالعملی در مورد تعرفه زراعت برنج استان گیلان تهیه شده و به صندوق بیمه کشاورزی کشور ارایه شده که در صورت تصویب ، کشاورزان از سال آینده حق بیمه کمتری پرداخت خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت در قبال پرداخت غرامت به بیمه شدگان محدودیتی ندارد از همه شالیکاران استان گیلان خواست تا نسبت به بیمه محصول خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، گیلان 230 هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد.ک/3 619/695/506 شماره 082 ساعت 14:46 تمام
۰ نفر