۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7128135
T T
۰ نفر

254 میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد

۳ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7128135
254 میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/03 اقتصاد.داخلی.گمرک تبریز- ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیر کل گمرک تبریز ، ارزش کالاهای صادراتی از مبادی گمرکی این استان در پنج ماهه سال جاری را 254 میلیون دلار اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، رحمان شریفی روز پنجشنبه در نشست توسعه صادرات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صادرات گمرکات استان در این مدت از نظر دلاری چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یافته گفت: بیشترین رشد در گمرک مراغه و منطقه آزاد ارس مشاهده می شود.
وی عمده اقلام صادراتی استان را شامل مواد پتروشیمی، میوه و محصولات کشاورزی، مواد غذایی، محصولات پلاستیکی، شیشه و سیمان و کالاهای صنعتی عنوان کرد و افزود: عراق ، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و اکراین از جمله مقاصد صادراتی این کالاها بودند.
شریفی همچنین از رشد 27 درصدی واردات استان در پنج ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 475 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان وارد شده است.
وی، عمده اقلام وارداتی از طریق گمرکات این استان را شامل سیگار، ماشین آلات صنعتی، آهن آلات، مواد اولیه پلاستیک، کاغذ و مقوا و لوازم صنعتی برقی عنوان کرد.
شریفی درآمد گمرکات استان را در چهار ماه نخست سال جاری هفت هزار و 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات استان همچنین از ورود و خروج 944 میلیون و 765 نفر مسافر از گمرکات استان در پنج ماهه سالجاری خبرداد و افزود: در این خصوص 55 درصد رشد نسبت به سال گذشته وجود دارد.
7232/593/245 شماره 171 ساعت 18:19 تمام
۰ نفر