۹ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7129187
T T
۰ نفر
هزاران نفر از گردشگران تابستانی به شهرستان آستارا سفر کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/09 فرهنگی.داخلی.مسافران تابستانی.آستارا آستارا ـ با فرا رسیدن عید فطر و آغاز دور سوم تعطیلات تابستانی، هزاران نفر از گردشگران با سفر به شهرستان آستارا از جاذبه های این شهرستان دیدن می کنند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، ورود انبوه مسافران و گردشگران تابستانی که از دیروز به شهرستان آستارا آغاز شده، همچنان ادامه داد.
بسیاری از این افراد که از اهالی استانهای شمالغرب کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و تهران هستند، اغلب به علت مساعد بودن هوا ، طولانی بودن تعطیلات و وجود امکانات رفاهی مطلوب، در کمپینگ های اقامتی و حاشیه بلوارها و برخی پارکها اسکان یافته و تعطیلات خود را در هوای آزاد سپری می کنند.
همچنین طی شب گذشته ظرفیت اغلب هتلها، متلها، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مدارس و خانه های استیجاری شهرستان آستارا با حضور گردشگران تابستانی پر شده است.
از امروز سواحل شهرستان آستارا به خصوص دو طرح سالم سازی دریای صدف و لوندویل مقصد مسافران و گردشگران تابستانی است و این افراد تعطیلات خود را در سواحل زیبا و دلنشین خزر و گاهی با آب تنی در آبهای خنک سواحل سپری می کنند.
سواحل تالاب زیبای استیل، پارک جنگلی بی بی یانلو ، مناظر بدیع و زیبای گردنه سحرانگیز حیران از جمله محل های دیگر حضور گردشگران تابستانی شهرستان آستارا می باشد که این روزها پذیرای هزاران نفر از مسافران و گردشگران تابستانی است.
بازارچه مرزی و ساحلی شهرستان آستارا نیز یکی از مهمترین مکانها و جاذبه های مسافران و گردشگران دیروز و روز عید فطر بود به طوری که در ساعاتی از روز ظرفیت پارکینیگ وسیع این بازارچه با حضور خودروها و مسافران پر شد.
به گزارش ایرنا، هر چند که برای اسکان مطلوب مسافران تابستانی شهرستان آستارا سه واحد کمپ اقامتی به اضافه هشت واحد هتل و مهمانپذیر آماده سازی شده ولی به علت دارا بودن جاذبه های متعدد طبیعی و نیز بازارچه مرزی و ساحلی پررونق، همواره مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
به همین علت نیازمند مراکز اقامتی و خدماتی بیشتر برای اسکان مسافران و گردشگرانی است که خواهان تعطیلات گذرانی در این شهرستان هستند.
طبیعت زیبای اطراف دریاچه استیل، باغ پرندگان در ورودی شهر ، پارک حیات وحش ، نوار ساحلی آستارا، بازارچه مرزی و ساحلی، منطقه زیبای دربند ، گردنه حیران، باغ چای عباس آباد، بهشت کاکتوسها ، آبشار لاتون، حوضچه های طبیعی لاتون، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه در کنار بقعه پیر قطب الدین صفوی، قلع ؟ شیندان یا سندان ، بقعه امام زاده سیدابراهیم و سیدقاسم در هفت کیلومتری جنوب آستارا از جمله جاذبه های شهرستان آستارا محسوب می شود که همه ساله مسافران زیادی را راهی این گوشه از کشورمان می کند.
شهرستان آستارا در ایام تعطیلات نوروز سال 90 با پذیرش 609 هزار نفر یکی از مهمترین مقاصد سفر گردشگران نوروزی بود.
وجود یک هزار و 200 واحد تجاری در بازارچه مرزی آستارا و نیز وجود سواحل و طبیعت بکر و نیز واقع شدن در مسیر تردد شمالغرب کشور مهمترین دلایل موثر در افزایش تعداد مسافران ورودی به شهرستان آستارا است.
535/245 شماره 069 ساعت 15:08 تمام
۰ نفر