۱۱ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7136264
T T
۰ نفر
استان البرز به یکی ازقطب های صنایع دستی و گردشگری کشور تبدیل می شود ....................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 1390/07/11 فرهنگی.داخلی.کرج کرج - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: استان البرز به دلیل برخورداری از ظرفیت های مناسب به یکی از قطب های صنایع دستی و گردشگری کشور تبدیل می شود.
به گزارش ایرنا، ;اسفندیار حیدری پور ; عصر دوشنبه در آیین پایانی نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی و گردشگری استان البرز در کرج افزود: البرز با داشتن شرایط خاص منطقه ای و تاریخی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است.
وی بیان داشت: تبدیل سریع استان البرز به محور و قطب گردشگری کشور نیازمند همکاری مسؤولان اجرایی و مشارکت سرمایه گذاران و هنرمندان این استان است.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به فعالیت یک هفته ای نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی توانمندیها و جاذبه های گردشگری این استان در هفته میراث فرهنگی بود.
وی اظهار داشت: دراین نمایشگاه الگوی مناسبی از همکاری مسؤولان اجرایی، هنرمندان و سرمایه گذاران به نمایش گذاشته شد.
حیدری پور با اشاره به نقش صنعت گردشگری در پویایی اقتصاد کشور و اشتغالزایی، افزود: هنرمندان پشتوانه بزرگی برای رونق بخشیدن به این صنعت به شمار می روند.
وی گفت: جامعه هنرمندان در پویایی فرهنگ و تمدن تاریخی کشورمان نقش بسزایی دارند و بهره مندی از توانمندیهای آنان برای غنا بخشیدن به صنعت گردشگری و صنایع دستی ضروری است.
این مسؤول افزود: اکنون سه میلیون نفر در حوزه صنایع دستی و گردشگری در کشور فعالیت دارند که تاکنون 256 رشته آموزشی و هنری در زمینه صنایع دستی و گردشگری در ایران اسلامی برای ساماندهی این صنعت ایجاد شده است.
;محمدرضا پوینده ; مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز نیز در این آیین اظهار داشت: صنعت گردشگری علاوه بر درآمد زایی، در تغییر نگرش گردشگران خارجی نسبت به ایران اسلامی مؤثر است.
وی ادامه داد: باتوجه به تبلیغات سوء دشمنان اسلام و طرح مسایلی مانند ایران هراسی، با تقویت بخش گردشگری و صنایع دستی و جذب گردشگران خارجی می توان این تبلیغات منفی را بیش از پیش خنثی کرد.
این مسؤول با بیان اینکه دولت خدمتگزار حمایت های ویژه ای از بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری به عمل آورده، گفت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، معافیت های بیمه ای و ارایه تسهیلات مناسب به این بخش، نقش مؤثری در تشویق و ترغیب سرمایه گذاران داشته است.
وی با اشاره به توانمندیهای گردشگری استان البرز، انتشار رسانه های تخصصی گردشگری و صنایع دستی همراه با نگاه کارشناسی به این صنعت در استان را ضروری دانست.
در این آیین از شماری از هنرمندان صنایع دستی و دست اندرکاران صنعت گردشگری استان البرز تجلیل شد. ک/2 691** چ**1504
۰ نفر