۲۱ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7138466
T T
۰ نفر
مدول دوم کارخانه احیاء مستقیم فولاد هرمزگان وارد مدار شد ........................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/07/1390 اقتصاد.تولید فولاد.فولاد هرمزگان.هرمزگان بندرعباس- مدیرعامل مجتمع فولاد هرمزگان گفت: مدول دوم کارخانه احیاء مستقیم این مجتمع با ظرفیت سالانه 825 هزارتن آهن اسفنجی وارد مدار تولید شد.
به گزارش ایرنا،" مرتضی آقاجانی" عصر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، واحد احیاء فولاد هرمزگان را شامل دو مدول A و B هر کدام به ظرفیت تولید سالانه 825 هزارتن آهن اسفنجی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: مدول اول در نیمه دوم اسفند ماه سال 87 با حضور رییس جمهور آغاز به کار کرد و مدول دوم نیز بدست جهادگران فولاد هرمزگان و با همکاری فولاد مبارکه اصفهان وارد مدار شد.
وی گفت: با بهره برداری از این دو مدول سالانه یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی بعنوان محصول میانی برای تولید محصول نهایی یعنی "تختال" فولادی، تولید می شود.
آقاجانی، با اشاره به تولید در دو مدول A و B خاطر نشان ساخت: با تلاش پرسنل تلاشگر فولاد هرمزگان و همکاری و همراهی فولاد اصفهان از ابتدای تاسیس تاکنون حدود یک میلیون و 63 هزار تن آهن اسفنجی با کیفیت بالا تولید که بخشی از آن صادر شده است.
مدیر عامل مجتمع فولاد هرمزگان اظهار داشت: از زمان راه اندازی تاکنون 900 هزار تن آهن اسفنجی تولیدی نیز به مقصد شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، گروه ملی فولاد ایران، فولاد خراسان، نورد و تولید قطعات فولادی بویر صنعت حمل شده است.
وی، از جمله مزیت های فولاد هرمزگان، به مجاورت آن با آبهای آزاد و بزرگ ترین بندر تجاری کشور (شهید رجایی) برای سهولت در امر صادرات و واردات مواد اولیه، کاهش هزینه های حمل و نقل، تامین آب مورد نیاز از طریق تصفیه آب دریا و همچنین مجاورت با پالایشگاه گاز بندرعباس اشاره کرد که آن را از دیگر کارخانه های موجود در سطح کشور متمایز ساخته است.
در اطلاعات منتشره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران هدف از اجرای طرح فولاد هرمزگان تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی ( محصول میانی) برای تولید یک میلیون و 500 هزار تن تختال فولادی بعنوان محصول نهایی ذکر شده است.
از ویژگیهای تختال های تولیدی در فولاد هرمزگان به عرض دلخواه بین یک متر تا دو متر با طول شش تا 12متر اشاره شده که تختال با عرض دو متر در بین صنایع تولید کننده فولاد کشور منحصر بفرد است.
میزان اشتغالزایی در مجتمع فولاد هرمزگان سه هزار نفر بطور مستقیم و 12هزار نفر غیر مستقیم اعلام شده که با ایجاد کارگاههای تولید کننده قطعات مورد نیاز، این رقم در مجموع به بیش از 20 هزار نفر قابل افزایش است.
عملیات ساخت مجتمع فولاد هرمزگان خرداد ماه سال 85 خورشیدی آغاز شد و اسفند ماه سال 87 کارخانه احیاء مستقیم شروع به تولید کرد و شهریور ماه سال 88 نیز کارخانه فولادسازی راه اندازی شد. مجتمع فولاد هرمزگان درمنطقه ویژه صنایع معدنی فلزی خلیج فارس واقع در19 کیلومتری غرب جاده بندرعباس به بندر شهید رجایی قرار دارد.
512/668
۰ نفر