۳ آبان ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7140668
T T
۰ نفر
مدیرکل فرودگاههای مازندران‌از کم توجهی به رفع موانع پروازی فرودگاه نوشهر انتقاد کرد ............................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/08/1390 اقتصاد.مسوولان.رفع موانع پروازی.مازندران نوشهر- مدیرکل فرودگاه های مازندران از کم توجهی برخی از مسوولان نهادهای مرتبط به رفع موانع پروازی فرودگاه نوشهر مربوط به منطقه استحفاظی شهرستان چالوس انتقاد کرد.
"موسی مشاء‌ زمینی " عصر سه شنبه در آیین کلنگ زنی سالن ترانزیت و تجلیل ازکارکنان صنعت هوانوردی فرودگاه نوشهر افزود: احداث چندین مجتمع تجاری و مسکونی مرتفع در مسیر قیف پروازی ضلع غربی فرودگاه ،متاسفانه نشست و برخاست هواپیماها را با مشکل مواجه کرده است.
وی اظهار داشت: برای رفع این موانع، از سال 85 تاکنون پیگیری های مستمر از طریق مسوولان نهادهای مرتبط صورت گرفته که متاسفانه این تلاش ها تا به امروز نتیجه بخش نبوده است.
وی اضافه کرد: اکنون به علت وجود این موانع حدود 775 متر از طول باند کاهش یافته که باید برای رفع این موانع از سوی مسوولان نهادهای مرتبط تدابیر وی‍ژه ای اتخاذ شود.
مدیرکل فرودگاه های مازندران،راه اندازی دستگاه کمک ناوبری درفرودگاه نوشهر را از نیازهای ضروری دانست و اعتبار مورد نیاز برای خریداری این دستگاه را حدود 15 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با کمک مسوولان و با راه اندازی دستگاه کمک ناوبری، در آینده نزدیک شاهد جلوگیری از لغو پروازها در شرایط نامساعد جوی در فرودگاه نوشهر باشیم. او،میزان اعتبار لحاظ شده برای ساخت سالن ترانزیت در این فرودگاه را حدود سه میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:‌ این سالن با زیربنای حدود 450 مترمربع و ظرفیت حدود 200 نفر مسافر در مدت یکسال ساخته می شود.
در پایان با اعطای لوح تقدیر و جوایز از تعداد 30 نفر از کارکنان صنعت هوانوردی فرودگاه های مازندران تجلیل شد. 624/607
۰ نفر