۱۴ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7143329
T T
۰ نفر
ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی پالایشگاه بندرعباس افزایش می یابد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/14 اقتصاد.نفت.صادرات بندرعباس - مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با اشاره به پیشرفت 50 درصدی طرح توسعه اسکله های نفتی بندرعباس، افزود: با تکمیل این طرح ظرفیت صادرات و واردات فرآورده های نفتی افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا به نقل از نمابر روز شنبه روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس ،علیرضا امین گفت:در حال حاضر پیشرفت عملیات اجرایی طرح توسعه اسکله های صادرات و وارداتی پالایشگاه نفت بندرعباس شامل اسکله های فولاد و شهید رجایی به 50 درصد رسیده است.
به گفته مدیر عامل پالایشگاه نفت بندرعباس هدف از اجرای این طرح برطرف کردن تنگناهای تاسیسات موجود در اسکله های فولاد و شهید رجایی، خطوط انتقال فرآورده های نفتی به نفتکش و مخازن ذخیره سازی، پمپهای انتقال و سیستم های اندازه گیری می باشد.
وی با تاکید براینکه باتکمیل این طرح امکان افزایش ظرفیت صادرات وواردات فرآورده های نفتی تا سال 1390 فراهم می شود، اظهار داشت:در حال حاضر شرکت ملی مهندسی و ساختمان و نفت ایران کارفرمای اجرای این پروژه است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس ضمن اشاره به تاسیس این شرکت در سال 76 گفت: این شرکت از جمله مدرنترین پالایشگاه های تصفیه نفت خام سنگین و فوق سنگین در سطح ایران و خاورمیانه بوده و در حال حاضر با ظرفیت اسمی 320 هزار بشکه در روز در حال فعالیت می باشد .
براساس این گزارش مهندس امین، خوراک شرکت پالایش نفت بندرعباس را نفت خام سنگین و مایعات گازی عنوان کرد و افزود:بنزین موتور ، گاز مایع ، نفت سفید، سوخت سنگین جت ، نفت گاز BOT.VAC و نفت کوره از جمله تولیدات و فرآورده های اصلی این شرکت می باشند.
مهندس علیرضا امین قابلیت تولید بنزین با اکتان بالا (100-95)در واحد تبدیل کاتالیستی را از جمله مزیتهای شرکت پالایش نفت بندرعباس برشمرد و گفت: از جمله مهمترین موارد وجوه تمایز این شرکت نسبت به دیگر شرکتهای پالایشی برخورداری از نیروی جوان، بهره گیری از سیستم کنترل گسترده، استفاده از آب دریا در حجم زیاد، استفاده از نفت خام سنگین صادراتی و فوق سنگین به عنوان خوراک اصلی، حداکثر بازیافت حرارتی درجهت کاهش مصرف سوخت ، استفاده بهینه از انرژی در سیستم ها می باشد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از تولید 21 درصد بنزین کشور توسط این شرکت خبر داد و اظهار داشت: با تکمیل پروژه طرح افزایش ظرفیت بنزین میزان تولید بنزین این پالایشگاه از 10 میلیون لیتر به روزانه 13 میلیون لیتر افزایش می یابد وی هدف از اجرای پروژه افزایش تولید بنزین را خودکفایی کشور در زمینه تولید بنزین و افزایش بنزین به میزان سه میلیون لیتر در روز، بهبود کیفیت فراورده ها مطابق استاندارد 2009 اروپا، تولید 250 تن گوگرد بصورت گرانول و نفت گاز تصفیه شده به میزان 9/7 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: امید است که با بهره برداری از این واحد گامی بسیار مهم را در این راستا برداریم.
مهندس امین پیشرفت پروژه بنزین سازی را 6/39 درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد این واحد در شهریور سال 1390 به بهره برداری برسد . ک/1 667 / 675 شماره 142 ساعت 15:11 تمام
۰ نفر