۲۲ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7145451
T T
۰ نفر

کارنامه سفرهای استانی /مازندران

۲۲ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7145451
کارنامه سفرهای استانی /مازندران قهرمانان روستا زاده ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/22 اقتصاد.کارنامه دولت.مازندران.سالن های ورزشی قهرمانان روستا زاده ای که فراموش شده بودند و دولت مهرورز آنان را کشف و به دنیا معرفی خواهد کرد .
مردم و مسئولان مازندران ساخت سالن های ورزشی دراستان را عاملی در جهت استعدادیابی، قهرمان پروری و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرده و اظهار داشتند: هیات دولت در سفرهای اول و دوم با مصوبات ساخت سالن های ورزشی، توجه جوانان به ورزش قهرمانی را دو چندان کرده است.
به گزارش ایرنا، ورزش مازندران با مصوبات سفر هیات دولت به استان پیشرفت کرده است .هیات دولت درسفراول و دوم به استان مازندران ساخت سالن های ورزشی را تصویب کرد که با بهره برداری از آنها، سرانه ورزشی استان افزایش می یابد.
ساخت سالن های ورزشی در روستاها ، توجه ویژه دولت را در گسترش و توسعه ورزش روستایی نشان می دهد که با استقبال این جوانان مواجه شده است .
بسیاری از استعدادهای ورزشی کشور در روستاها قرار دارند که با نگاه ویژه و دقیق دولت به این مهم می توان امیدوار بود که قهرمانان ملی و ورزشکارانی که در صحنه های جهانی برای ایران افتخار کسب کنند همین روستا زادهایی باشند که به برکت حضور دولت نهم و دهم در استانها و احداث سالن های ورزشی به ویژه در روستاها ،استعداد و نبوغ ورزشی خود را شناخته و در مسیر قهرمانی گام برمی دارند . قهرمانان روستا زاده ای که فراموش شده بودند و دولت مهرورز آنان را کشف و به دنیا معرفی خواهد کرد .
رییس اداره تربیت بدنی شهرستان آمل با بیان اینکه در چهار سال اخیر علاوه بر تکمیل، نوسازی و تجهیز چندین پروژه ورزشی روستایی، سه سالن از مصوبات سفر در آمل نیز اجرایی شده است، اظهار داشت: سالن فرهنگ ویژه بانوان افتتاح و یک سالن ویژه آقایان و خانه کشتی نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.
هاشم جمشید پناه با بیان اینکه در حال حاضر تیم های رشته های مختلف ورزشی برای تمرین و برگزاری مسابقات ورزشی مشکلی ندارند، ادامه داد: تیم های برتر رشته های ورزشی شهرستان به صورت رایگان از این سالن ها استفاده می کنند.
وی تصریح کرد: با افزایش سالن های ورزشی برگزاری کلاس های آموزشی ورزشی نیز انجام می شود .
محمدرضا رضازاده یکی از اهالی صیدمحله کیاکلا گفت: اینکه در برخی از مناطق محروم، سالن ورزشی ساخته شود جای تقدیر دارد .
وی معتقد است با ساخت سالن های ورزشی مجهز،رغبت جوانان روستایی به ورزش نیز چندین برابر شده و سالن های ورزشی به مکانی برای استعدادیابی و قهرمان پروری تبدیل شده است.
رییس شورای ورزش بخش دودانگه شهرستان ساری از هیات دولت برای ساخت سالن ورزشی در محمدآباد شهر فریم تشکر کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و تشکیل تیم در رشته های مختلف ورزشی از برکات این مصوبات است.
ایوب ایمانی با بیان اینکه با افتتاح این سالن ورزشی اولین مسابقه فوتسال یادواره شهدای فریم در حال برگزاری است، اظهار داشت: جوانان 58 روستای این بخش از این سالن به خوبی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: از آنجایی که ورزش های بومی - محلی کمرنگ شده و ورزش های قهرمانی رونق گرفته ،احداث سالن ورزشی برای جوانان یک امر ضروری است.
رییس شورای ورزش بخش دو دانگه شهرستان ساری با اشاره به وجود قهرمانان رشته های مختلف ورزشی در رشته های پارالمپیک وزنه برداری، فوتبال، کشتی و رزمی دراین منطقه اظهار داشت: این سالن ورزشی بخشی از نیازهای جوانان ورزشکار را برطرف می کند .
رییس اداره تربیت بدنی شهرستان چالوس نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تصویب احداث دو سالن ورزشی بانوان و آقایان دراین شهرستان تصریح کرد: سالن ورزشی بانوان افتتاح و سالن ورزشی آقایان نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی اوایل امسال به بهره برداری خواهد رسید.
فرشاد آذری گفت :یک هزار و 500 نفر در روز از این دو سالن ورزشی استفاده خواهند کرد.
مدیرکل تربیت بدنی استان مازندران گفت: براساس مصوبات سفر هئیت دولت به استان ،احداث 17 سالن ورزشی برای آقایان و 16 سالن برای بانوان آغاز شد که همه سالن های ویژه بانوان به بهره برداری رسیده و از سالن های آقایان نیز ، چهار سالن به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با 90 تا 95 درصد پیشرفت فیریکی به زودی به بهره برداری می رسند .
نصرالله پریچهره با اشاره به ساخت چهار خانه کشتی و ژیمناستیک مصوب شده در سفر هئیت دولت تصریح کرد: خانه کشتی نوشهر افتتاح و خانه های کشتی آمل، بابل و جویبار با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی از افتتاح خانه ژیمناستیک در قائمشهر خبر داد و اظهار داشت: خانه ژیمناستیک در شهرهای بهشهر، بابلسر و تنکابن با 90 درصد پیشرفیت فیزیکی در حال انجام است.
وی مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان را احداث 52 سالن تخصصی سقف کوتاه ذکر کرد و ادامه داد : احداث 15 سالن آن آغاز شده که دو سالن آن در کمتر از 120 روز به بهره برداری رسید.
مدیرکل تربیت بدنی استان مازندران از اختصاص 70 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی مازندران در سفر دوم هئیت دولت به استان خبرداد و گفت : این اعتبار برای احداث استخر شنا ، هتل ورزش و تکمیل 17 پروژه نیمه تمام ورزشی روستایی در نظر گرفته شده که در حال اجرا می باشند شماره 291 ساعت 19:12 تمام
۰ نفر