۲۴ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7145949
T T
۰ نفر
بنیاد مسکن، نماد خدمت رسانی در سایه تبعیت از رهبری است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/24 اجتماعی.بنیاد مسکن.خانه سازی سنندج - نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نماد خدمت رسانی و امکان محرومیت زدایی از جامعه در سایه تبعیت از ولی فقیه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید موسی موسوی روز سه شنبه در دیدار با مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: عملکرد موفق این نهاد به عنوان یادگار امام راحل (ره ) نقش موثری در کاهش نابسامانی های اجتماعی به ویژه در مناطق روستایی دارد.
وی با اشاره به این که مسکن اصلی ترین مشکل شهری و روستایی است گفت: ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در نبود مسکن و مشکلات پیرامون آن است.
وی افزود: دولت نهم و دهم نیز با شناخت درست از دغدغه اصلی مردم، تامین مسکن را در قالب طرح مسکن مهر در دستور کار قرار داده است و از این طریق نقش چشمگیری در ایجاد آرامش فکری مردم داشته است.
وی حمایت از محرومان و مستضعفان را اولویت کاری اصلی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت:کمک های حمایتی بر اساس آموزه های دینی نباید موجب خدشه دار شدن حیثیت اجتماعی و عزت نفس محرومان شود.
وی ادامه داد: در بخش حمایت از محرومان به خصوص در خانه سازی نباید طرح ها به گونه ای اجرا شود که تفاوت فاحشی با ساخت و سازهای خصوصی داشته باشد.
وی با حساس توصیف کردن فعالیت دستگاهها و نهادهای حمایتی خواستار دقت بیشتر این نهادها در شناخت نیازمندان واقعی برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی شد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این نهاد در بخش مسکن ارایه کرد.
محمد رضا رضا فرح گفت: بنیاد مسکن کردستان تا سال 81 تعداد 638 مسکن شهری احداث کرد در حالی که امروز ساخت یک هزار و 938 واحد مسکونی را در شهرهای استان در دست اجرا دارد و از این تعداد 761 واحد در قالب 19 طرح آماده واگذاری است.
وی افزود: بنیاد مسکن در بخش مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، سه هزار و 226 قطعه زمین تهیه کرده است.
وی گفت: این نهاد دو هزار و 674 نفر را در قالب طرح مسکن مهر ساماندهی کرده است که از این تعداد یک هزار و 500 نفر به بانک ها معرفی شده اند؟ یک هزار و 214 نفر در مرحله عقد قرار داد بوده و 510 واحد وارد مرحله ساخت شده است.
به گفته وی تا پایان سال 90 مشکل مسکن همه شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان کردستان حل می شود.
610/568 شماره 196 ساعت 15:18 تمام
۰ نفر