۳۱ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7147548
T T
۰ نفر
آیت الله نوری همدانی:روحیه جهادی،ایران را از شر دشمنان حفظ کرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/31 سیاسی.مراجع.نوری همدانی قم - حضرت آیت اللهحسین نوری همدانیاز مراجع تقلید گفت: روحیه جهاد و شهادت تاکنون سبب حفظ ایران از شر دشمنان شده است .
به گزارش ایرنا،این مرجع تقلید روز سه شنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان و مسوولین وزارت دفاع افزود: اگر این روحیه در ما وجود نداشت آمریکا قبل از حمله به عراق و افغانستان به ایران حمله می کرد.
وی همچنین به جایگاه بلند قم درفرهنگ اسلام و تشیع اشاره کرد و گفت:به فرموده امام صادق (ع) بساط علم در کوفه برچیده می شود و صدای اسلام ناب از قم به کل جهان می رسد و در آخرالزمان در شرق وغرب یک نفر باقی نخواهد ماند که صدای اسلام ناب را از قم نشنود.
وی با اشاره با سالروز میلاد حضرت زینب (س )اظهارداشت:امام حسین (ع) مکتب عاشورا و مکتب غلبه خون بر شمشیر را بوجود آورد که درسهای زیادی در آن وجود دارد و در هر کجای دنیا اگر برای ظلم ستیزی اقدامی شود از کربلا الهام گرفته شده است.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم همچنین اظهار داشت: زنها باید بدانند که در عرصه خدمت به اسلام و انجام وظیفه،زن و مرد مطرح نیست بلکه انسان مطرح است و همان ظرفیتی که برای مرد مطرح است، زن نیز دارای آن ظرفیت می باشد.
وی اضافه کرد: تبلیغات دروغین زیادیعلیه دین اسلام بوجود آورده اند که یکی از آنها تبلیغ درباره نظر منفی اسلام نسبت به زنان است که درواقع این طور نیست و این تبلیغات بی اساس است.
آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که خدمت زنان به جامعه بشریت بیش از مردان است، اظهار داشت:زنان در اسلام،جایگاه ویژه و در سازندگی انسان نقش بسیار منحصر به فردی دارند.
این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی چیزی بالاتر از جهاد و شهادت وجود ندارد، افزود:در طول هشت سال جنگ تحمیلی 35 کشور به کمک صدام شتافتند تا چراغ انقلاب را خاموش کنند اما رزمندگان با جهاد و شهادت، مملکت را حفظ کردند. ک/2 7403//380 شماره 172 ساعت 16:47 تمام
۰ نفر