۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7148066
T T
۰ نفر
هفت هزار نفر از بسیجیان سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز صعود کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/03 اجتماعی.داخلی.عملیات بازی دراز کرمانشاه - هفت هزار نفر از بسیجیان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و قشرهای مختلف مردم اقصی نقاط کشور روز جمعه به ارتفاعات بازی دراز درشهرستان سرپل ذهاب صعود کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، برغم بارش باران برادران و خواهران بسیجی و قشرهای مختلف مردم و مسوولان و خانواده های شهدا ، ایثارگران و جانبازان به مناسبت سوم اردیبهشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز ، در دو مسیر تا محل یادمان شهدا در نقطه عملیاتی ارتفاعات مزبور را صعود کردند تا بار دیگر با آرمانها و امام شهدا تجدید بیعت و میثاقی دوباره ببندند.
درابتدای این مراسم سردار علی ریحانی جانشین سپاه نبی اکرم کرمانشاه، طی سخنانی ضمن تقدیراز تمامی شرکت کنندگان دراین مراسم و مجری های برگزاری این همایش سراسری گفت: شهدا برگردن همگی ما حق دارند و وظیفه ما است که با برگزاری چنین مراسم هایی یاد و خاطره دلاورمردیها و جانفشانی های آنان را گرامی داشته و به نسل های آینده منتقل کنیم.
درادامه سردار شاویسی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بازی دراز گفت: شهدا از جان گذشتند تا ما بتوانیم امروز با آرامش زندگی کنیم.
وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی ارتفاعات بازی دراز برای دشمن دارای اهمیت خاصی بود که به لحاظ موقعیت دید بر سه شهرستان سرپل ذهاب ، گیلانغرب و قصرشیرین تسلط کامل داشت ولی نبرد و دفاع همه جانبه مردم و نیروهای بسیج ، سپاه و ارتش باعث شد که دشمن شکست سختی خورده و این ارتفاعات آزاد شود و عملیات بازی دراز یکی از عملیاتهای مهم غرب کشور محسوب می شود.
دراین صعود سراسری فرماندار، مسوولان ادارات ، سردارعظیمی فرمانده تیپ نبی اکرم (ص ) و سردار ریحانی جانشین فرمانده تیپ نبی اکرم (ص )، سردار طالبی از سرداران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.
سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه ، حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد.
1495/7399/1234 شماره 024 ساعت 14:52 تمام
۰ نفر