۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7149089
T T
۰ نفر
نبود نقدینگی، واحدهای تولیدی و صنعتی را بامشکل مواجه کرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/08 اقتصاد.داخلی.اتاق بازرگانی.صنایع و معادن زنجان- عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، گفت: نبود نقدینگی، واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان را با مشکل مواجه کرده است.
ابراهیم جمیلی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بانکی واحدهای تولیدی و صادراتی مستقر در این استان افزود: بانک ها نیز به دلیل پرداخت نشدن مطالبات خود، در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، صنعتی و صادراتی با مشکل مواجه هستند.
وی، با اشاره به اینکه استمهال بدهی بانک ها تنها مسکنی است که در مقطعی به واحدهای تولیدی و صنعتی تزریق می شود، یادآورشد: بانکها باید باعمل به تعهدات خود و تعامل هرچه بیشتر با صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی که سرمایه ملی محسوب میشوند، این واحدها را به تولید برسانند.
نماینده شبکه بانکی استان زنجان نیز در این جلسه معوقه های بانکی استان زنجان را دو هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: نرم معوقه های بانکی در جهان 5/3 تا پنج درصد است و این نرم در استان زنجان 12درصد می باشد.
علی احمدی افزود: معوقه های بالای بانکی موجب شده بانکهای استان توانایی مالی لازم را برای پشتیبانی و حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و صادارتی نداشته باشند.
وی، بااشاره به اینکه 27 هزار فرصت شغلی در استان زنجان تعهد شده است، اظهارداشت: حدود 16هزار فرصت شغلی از این میزان ازمحل سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان باید تامین شود که این میزان براساس برآوردهای انجام شده نیازمند حداقل دو هزار و 100میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.
احمدی، افزود: 70درصد مطالبات بانکهای استان مربوط به بخش صنعت، 10درصد خدمات، 10درصد کشاورزی و کمتر از پنج درصد مربوط به بخش مسکن است و 56 درصد از این تسهیلات تکلیفی و مابقی از منابع داخلی می باشد.
596/522/587 شماره 140 ساعت 14:21 تمام
۰ نفر