۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7152161
T T
۰ نفر
ورزشکاران پاورلیفتینگ گیلان می توانند قهرمان آسیا شوند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/22 ورزش.بدنسازی.گیلان رشت - رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان گفت: ورزشکاران پاورلیفتینگ استان گیلان می توانند عنوان قهرمانی رقابتهای آسیا را کسب کنند.
محمد ذات پرور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: استان گیلان ورزشکاران با استعداد فراوانی دارد و در رشته بدنسازی و پرورش اندام نیز ورزشکاران با استعداد زیادی در این استان به امر ورزش مشغول می باشند.
وی گفت: خوشبختانه این استعداد به گونه ای است که اگر فقط ورزشکاران استان گیلان به نمایندگی از ایران در رقابتهای پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا شرکت کنند، می توانند عنوان نخست آسیا را کسب کنند چون این استعداد در نزد ورزشکاران گیلانی موجود می باشد.
وی اضافه کرد: در جریان رقابتهای پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا که طی هفته گذشته در کشور مغولستان برگزار شد، سه ورزشکار از استان گیلان حضور داشتند که دو ورزشکار عنوان قهرمانی و یک ورزشکار عنوان نایب قهرمانی را کسب کردند.
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان گفت: امین خشنود ورزشکار گیلانی موفق به کسب چهار مدال نقره رقابتهای پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا شد.
وی گفت: این ورزشکار گیلانی در وزن 5/82 کیلوگرم رده سنی بزرگسالان در قالب تیم ملی ایران در رقابتهای پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا شرکت و موفق به کسب مدال نقره شد.
وی افزود:همچنین بهرام زادفلاح دیگر ورزشکار گیلانی در رده سنی جوانان و در وزن 75 کیلوگرم چهار مدال طلای رقابتهای پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا را کسب کرد.
محمد ذات پرور گفت: رسول نصراله زاده دیگر ورزشکارگیلان در رده سنی جوانان و در وزن 125 کیلوگرم موفق به کسب چهار مدال طلا شد.
وی اظهار کرد: علاوه بر رشته پاورلیفتینگ، ورزشکاران گیلانی در سایر رشته های مربوط به هیات بدنسازی از استعداد زیادی برخوردار هستند به طور مثال اگر از این هیات حمایت شود، چند ورزشکار گیلانی می تواند در مرحله نهایی رقابتهای مردان آهنین حضور داشته باشند.
وی گفت: برای کسب عنوان قهرمانی و گرفتن مدال باید هزینه کرد و این رشته ها نیز پرهزینه می باشند و بابت شرکت در یک مسابقه با توجه به اینکه ورزشکاران باید از تغذیه خوبی برخوردار باشند، حداقل برای هر ورزشکار باید چند میلیون سرمایه گذاری کرد.
وی افزود: حتی سه ورزشکار گیلانی که در رقابتهای قهرمانی پاورلیفتینگ آسیا هشت مدال طلا و چهار مدال نقره برای کشور و استان گیلان به ارمغان آورند، با هزینه شخصی در این رقابتها شرکت کردند که این وضعیت برای ورزشکاران این رشته مشکل می باشد.
وی در ادامه گفت: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور فقط هزینه های مربوط به رقابتهای بدنسازی و پرورش اندام را تقبل می کند و هزینه های سایر رشته های مربوط به این فدراسیون از جمله پاورلیفتینگ، قویترین مردان و مچ اندازی را تقبل نمی کند و به همین دلیل ورزشکاران این رشته ها مجبورند با هزینه های شخصی در رقابتهای برون مرزی شرکت کنند.
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان افزود: بدنسازی و پرورش اندام یک رشته پر طرفدار و زیبا می باشد که در استان گیلان بیش از 300 باشگاه بدنسازی فعالیت دارند که هزاران جوان، نوجوان، بزرگسال و پیشکسوت در این باشگاهها به ورزش مشغول می باشند.
وی گفت: متاسفانه با توجه به اینکه رشته بدنسازی از استقبال خوبی در نزد اقشار مختلف مردم برخوردار است اما کمک به این رشته ورزشی بسیار ناچیز است.
محمد ذات پرور افزود: برای برگزاری رقابتها و یا اعزام تیمها مجبوریم که از خود ورزشکاران کمک بگیریم و از هزینه شخصی برای اعزام تیمها استفاده کنیم.
وی گفت: امیدواریم که مسوولان استان گیلان بیش از پیش از این رشته ورزشی حمایت کنند تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این ورزش باشیم و همچنین شاهد هنرنمایی جوانان این استان در رقابتهای کشوری، آسیایی و حتی رقابتهای جهانی باشیم.کد/4 7285/516/1552/506 شماره 248 ساعت 19:54 تمام
۰ نفر