۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7152970
T T
۰ نفر

پرستوی هور در خاک وطن آرام گرفت

۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7152970
پرستوی هور در خاک وطن آرام گرفت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/27 اجتماعی.دفاع مقدس.تشییع شهید هاشمی اهواز- پیکر مطهر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی امروز دوشنبه پس از انجام مراسم تشییع از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز در گلزار شهدای ابن شهر به خاک سپرده شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در مراسم خاکسپاری این شهید بزرگوار مسعود زریبافان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور پیام تسلیت رییس جمهور را به این مناسبت قرائت کرد.
همچنین ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی پیام تسلیت رییس مجلس شورای اسلامی را به مناسبت شهادت این سردار دلاور اسلام خواند.
سپس پیکر شهید در مجاورت قطعه یک شهدا به خاک سپرده شد.
آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز بر پیکر سردار سرلشکر هاشمی نماز گزارد.
سردار هاشمی پس از عملیات بیت المقدس با حکم فرماندهی وقت کل سپاه مامور تشکیل قرارگاه نصرت به منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه (جزایر مجنون ) شد که این شناسایی ها منجر به عملیات های خیبر و بدرشد.
در سال 1365با توجه به لیاقت و شایستگی این شهید بزرگوار به فرماندهی سپاه ششم امام صادق (ع) منصوب شد.
در تیرماه سال 1367دشمن اقدام به تک شدیدی در جزایر مجنون کرد که شهید هاشمی با وجود تاکید فرماندهان رده بالا سپاه مبنی بر ترک منطقه تا آخرین لحظات در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان بعثی جانانه دفاع کرد و سرانجام به همراه چند تن از یارانش به آرزوی دیرینه خود رسید.
نیروهای کمیته جست وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر مطهر این شهید والامقام را پس از 22سال اخیرا کشف و شناسایی کردند.ک/3 643/646/642 / 1760 شماره 031 ساعت 14:25 تمام
۰ نفر