۱۸ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7162897
T T
۰ نفر
امام جمعه اردبیل: ولایت فقیه، ولایت قانون است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/18 سیاسی.داخلی.امام جمعه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اصل مترقی ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه در واقع ولایت قانون در نظام اسلامی است.
حجت الاسلام سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل افزود: ولایت فقیه در واقع حاکمیت فقه و عین قانون است و این نظام حکومتی والاترین و مترقی ترین نظام حکومتی در جهان است.
وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران انتخاب ولی فقیه از سوی مجلس خبرگان رهبری در واقع همان انتخاب مردم می باشد گفت: مجلس خبرگان بر عملکرد رهبر نظارت دارد و این نمونه و الگوی برتر دموکراسی در جهان است.
امام جمعه اردبیل با اشاره به ادعاهای غرب و آمریکا درباره اینکه ایران خود را نماینده حاکمیت خدا در زمین می داند اظهارداشت:جمهوری اسلامی ایران با اینکه یک نظام خداسالاری است اما ادعای نیابت و نمایندگی از طرف خداوند در روی زمین را ندارد بلکه این آمریکاست که با اقدامات و سیاست های ضد بشری خود نمایندگی شیطان را در جهان دارد.
وی به اقدامات ضد انسانی آمریکا در پاکستان و عراق اشاره کرده و اضافه کرد: واشنگتن با قایل شدن حق حملات پیشگیرانه، دهها انسان بیگناه و غیر نظامی را در روستاهای پاکستان به خاک و خون می کشد.
امام جمعه اردبیل گفت: به چه حقی آمریکا بدون موافقت سازمان ملل متحد به عراق لشکرکشی کرده و خون میلیونها نفر در این کشور را بر زمین می ریزد.
وی تاکید کرد:ادعای آمریکا در داشتن حقوق ویژه در جهان از جمله حق وتو و حق حملات پیشگیرانه به دیگر کشورها برای امنیت جهانی خطر آفرین است.
خطیب جمعه اردبیل با اشاره به دروغ بودن اتهامات غرب و آمریکا درباره فعالیت های هسته ای ایران گفت: خود آمریکاییها می دانند که ایران بدنبال سلاح اتمی نیست.
وی افزود:آنها می دانند که بر اساس اصول اعتقادی ما بمب اتم که باعث کشته شدن صدها هزار نفر می شود حرام است.
عاملی گفت:غرب به این بهانه در آنسوی مرزهای ما اقدام به استقرار دستگاههای شنود و جاسوسی کرده و در امور داخلی ما دخالت می کند.
امام جمعه اردبیل با زیر سووال بردن اصول اعتقادی لیبرالیسم و اندیشه سکولار افزود:متاسفانه داعیان این اندیشه امروز درجهان برای خود حقوق ویژه تعریف کرده و دنیا هم اکنون بر دایره این حق ویژه ها می چرخد.
وی گفت: مشروعیت حق وتو از کجاست ؟ چرا قدرت های اتمی از اجرای NPT در خلع سلاح هسته ای خودداری کرده و دیگران را به این بهانه از هرگونه فعالیت هسته ای با اهداف صلح آمیز منع می کنند؟ داشتن دهها هزار بمب اتمی و توسعه آن در جهان مدعی عاری از سلاح هسته ای به چه معنی است ؟ خطیب جمعه اردبیل با اشاره به چهره سراسر دروغ و تزویر آمریکا و غرب در زمینه حقوق بشر، دموکراسی و عدالت اظهارداشت:جوانان ما مواظب باشند که فریب شعارهای پر زرق و برق غربیها را نخورند، روشنفکران مدعی و طرفدار لیبرالیسم بیایند و جواب این همه تضاد فکر و عمل غربیها را بدهند.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تجلیل از خدمات منصور حقیقت پور استاندار اردبیل از تغییر وی ابراز نارضایتی کرده و گفت: وی با ایده و اقدامات بزرگ خود منشا خدمات مهمی در زمینه های مختلف بویژه تولید و اشتغال در استان اردبیل بود.
او با دعوت همگان به همکاری و همراهی با استاندار انتخابی دولت ابراز امیدواری کرد که فردی مقتدر و توانا بعنوان استاندار جدید اردبیل انتخاب شود.
حجت الاسلام عاملی همچنین به درگذشت حسنعلی علیپور خیر مدرسه ساز اردبیلی اشاره کرده و افزود:این مرد بزرگ تمامی هستی و زندگی خود را وقف مدرسه سازی در روستاهای محروم استان اردبیل کرد.
وی گفت:علیپور نمرده است زیرا دانش آموزان امروز مدارس احداثی وی و مردان و زنان موفق فردا در واقع تداوم و ادامه علیپور خواهند بود.
وی همچنین با تجلیل از پروفسور خدابخش چشم پزشک شهیر دنیا اظهارداشت: این مرد بزرگ قرار است بزرگترین بیمارستان چشم پزشکی شمال غرب کشور را در شهر سیاحتی سرعین بسازد.
خطیب جمعه اردبیل همچنین سوم شعبان روز پاسدار را مورد اشاره قرار داده و از نقش سپاه در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ایران تجلیل کرد.
530/ 640 شماره 032 ساعت 17:28 تمام
۰ نفر