۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7165109
T T
۰ نفر
استان اصفهان رتبه نخست جذب سرمایه وارده تجمعی کشور را کسب کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/02 اقتصاد.سرمایه گذاری خارجی.اصفهان اصفهان - سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری اصفهان، از کسب رتبه نخست کشوری در جذب سرمایه گذاری وارده تجمعی توسط این استان در سال های 72 تا 88 خبرداد.
علیرضا همدانیان روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بر اساس آمار تفکیکی کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD( , استان اصفهان در مدت یاد شده با جذب 900 میلیون دلار رتبه نخست جذب سرمایه وارده تجعی را در کشور کسب کرده و پس از این استان، تهران رتبه دوم را بدست آورده است.
همدانیان تصریح کرد: در سال گذشته، استان اصفهان در زمینه تحقق هدف جذب سرمایه گذاری خارجی و ورود سرمایه گذاری خارجی، رتبه سوم کشور را کسب کرده است.
وی یادآور شد: برای سال 89 نیز بالغ بر هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به صورت فاینانس در دست بررسی است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری اصفهان برخورداری از ظرفیت های مناسب را از عوامل مهم در جذب سرمایه گذاری در استان اصفهان دانست و متذکر شد: نتایج رده بندی نهادهای بین المللی در موفقیت ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی مبین آن است که دشمنان ایران در اعمال تحریم های با شکست مواجه شده اند و به جای انزوای ایران، خود منزوی شده اند.
همدانیان همچنین گفت: به منظور جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاری خارجی در استان، برنامه ریزی بر اساس مولفه های اعلام شده از سوی آنکتاد، در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته است.
شماره 072 ساعت 14:13 تمام
۰ نفر