۱۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7167021
T T
۰ نفر

دهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان پسر /

۱۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7167021
دهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان پسر / دانشگاه تهران سرود قهرمانی خواند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/13 ورزش.المپیاد ورزشی.دانشجویان پسر.مازندران ساری - دانشگاه تهران با کسب مقام نخست دهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان پسر در دانشگاه مازندران، سرود قهرمانی خواند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این المپیاد که از تاریخ چهارم لغایت 12 مردادماه در دانشگاه مازندران و با حضور بیش از سه هزار دانشجو از 97 دانشگاه و موسسه آموزش عالی سراسر کشور با شعار تحصیل، تهذیب و ورزش برگزار شد، در مجموع مدال ها و امتیازات دانشگاه تهران با 17 مدال طلا، هشت مدال نقره و 12 مدال برنز و 228 امتیاز به عنوان قهرمانی این المپیاد رسید.
دانشگاه اصفهان با هشت مدال طلا، شش مدال نقره و چهار مدال برنز و 134 امتیاز مکان دوم را از آن خود کرد و دانشگاه فردوسی مشهد با هفت مدال طلا، دو مدال نقره و 12 مدال برنز با 133 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.
دانشگاه های مازندران، پیام نور و امام رضا (ع) عناوین چهارم تا ششم را از آن خود کردند.
* دانشگاه تهران قهرمان رقابت های بسکتبال شد به گزارش خبرنگار ایرنا، در رقابت های بسکتبال دهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی که با حضور 14 تیم برگزار شد، تیم دانشگاه تهران در دیدار فینال با نتیجه 57 بر 45 از سد تیم دانشگاه مازندران گذشت و بر سکوی قهرمانی ایستاد. در دیدار رده بندی نیز دانشگاه پیام نور با نتیجه 75 بر 64 ، دانشگاه ارومیه را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
* دانشگاه مازندران قهرمان زقایت های فوتبال المپیاد شد این رقابت ها که با حضور 13 تیم به مدت هشت روز برگزار شد، با قهرمانی تیم دانشگاه مازندران به پایان رسید.
در دیدار فینال دو تیم دانشگاه مازندران و محقق اردبیلی مقابل هم ایستادند و در پایان دانشگاه مازندران با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید و در جایگاه نخست این رقابت ها قرار گرفت.
همچنین در دیدار رده بندی دانشگاه تهران با نتیجه 4 بر 1 مقابل دانشگاه لرستان به پیروزی رسید و در مکان سوم ایستاد.
* دانشگاه تبریز کاپ قهرمانی رقابت های فوتسال المپیاد را به خانه برد در مسابقات فوتسال که با حضور 13 تیم برگزار شد، دانشگاه تبریز در دیدار نهایی با نتیجه 5 بر 2 دانشگاه گیلان را از پیش رو برداشت و فاتح این دوره از مسابقات شد. دانشگاه گیلان بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و در دیدار رده بندی دانشگاه صنعتی شریف با شکست 6 بر 3 دانشگاه مازندران سوم شد.
* دانشگاه شهید چمران اهواز فاتح مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان شد مسابقات کشتی فرنگی دهمین المپیاد ورزشی دانشجویان با قهرمانی تیم دانشگاه شهید چمران اهواز به پایان رسید.
در پایان رقابت های کشتی فرنگی که با حضور 30 دانشگاه برگزار شد، دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان قهرمانی رسید، دانشگاه غیرانتفاعی شمال آمل دوم شد و دانشگاه مازندران در مکان سوم ایستاد.
در پایان این رقابت ها در سه وزن 60 کیلوگرم، فرشاد سالمی از دانشگاه رازی کرمانشاه، مسعود زارع از دانشگاه علوم انتظامی و سعید حمزه پور از دانشگاه مازندران و اسماعیل ریاحی از دانشگاه تبریز به ترتیب صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.
در وزن 74 کیلوگرم، افشین بیابانگرد از دانشگاه تهران صاحب مدال طلا، سالار فاتحی از دانشگاه شهید بهشتی نقره گرفت، مصطفی دهقانی از دانشگاه شهید چمران اهواز و مهدی تاجیک از دانشگاه پیام نور تهران به صورت مشترک سوم و مدال برنز را از آن خود کردند.
در وزن 96 کیلوگرم، محمدرضا اکبری از دانشگاه شمال آمل در جایگاه اول ایستاد، جمال حبیبی از دانشگاه جهاد خوزستان دوم، علی اکبر عبدالعلی زاده از دانشگاه امام رضا (ع) و بابک نوری از دانشگاه شهید چمران اهواز مشترکا سوم شدند.
* دانشگاه مازندران قهرمان کشتی آزاد دانشجویان شد در این مسابقات که با حضور 32 دانشگاه که در سالن دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مازندران در جریان بود؟ در پایان تیم دانشگاه مازندران در جایگاه نخست کشتی آزاد ایستاد، دانشگاه جامع علمی کاربردی نایب قهرمان شد و تیم دانشگاه فردوسی مشهد در مکان سوم ایستاد.
در وزن 60 کیلوگرم، عرفان حسین یزدی از دانشگاه تهران، میلاد نادی از دانشگاه تربیت معلم تهران به ترتیب اول و دوم و نیز محمدحسین زواری از دانشگاه قم و مهدی رحمتی از دانشگاه فردوسی مشهد سوم شدند.
در وزن 74 کیلوگرم عباس نجفی از دانشگاه اراک قهرمان، علی عباسی از دانشگاه مازندران دوم و علیرضا آقاگلی از دانشگاه تربیت معلم تهران و مهدی دینی افراجود از دانشگاه بوعلی سینا همدان سوم شدند.
در وزن 96 کیلوگرم الیاس بختیاری از دانشگاه جامع علمی کاربردی در سکوی اول ایستاد، اسحاق رجبی از دانشگاه اراک دوم، سیدرضا تیرش نیا از دانشگاه شمال و جلال جلالیان از دانشگاه تربیت معلم تهران در سکوی سوم ایستادند.
در وزن 120 کیلوگرم، هومن شیدا از دانشگاه امام رضا(ع) ، سعید رضایی از دانشگاه بوعلی سینا همدان، یزدان سبحانی از دانشگاه علامه طباطبایی و جلیل شکوری از دانشگاه کردستان سوم شدند.
* دانشگاه تهران فاتح رقابت های والیبال المپیاد ورزشی دانشجویان پسر شد در فینال مسابقات والیبال دهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور که بین دو تیم دانشگاه مازندران و دانشگاه تهران در دانشگاه مازندران برگزار شد، دانشگاه تهران با نتیجه 3 بر 2 فاتح میدان شد و بر سکوی قهرمانی ایستاد، دانشگاه مازندران نایب قهرمان شد و تیم دانشگاه پیام نور با نتیجه 3 بر 2 دانشگاه شهید بهشتی را شکست داد و در مکان سوم ایستاد.
* رقابت های هندبال المپیاد با قهرمانی دانشگاه اصفهان پایان یافت در دیدار نهایی مسابقع هندبال، دانشگاه اصفهان با نتیجه 32 بر 23 تیم تربیت معلم سبزوار را شکست داد و کاپ قهرمانی را از آن خود کرد.
در دیدار رده بندی نیز تیم دانشگاه فردوسی مشهد با نتیجه 33 بر 30 از سد تیم دانشگاه پیام نور فارس گذشت و در جایگاه سوم قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، دهمین المپیاد فرهنگی - ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های سراسر کشور از چهارم مرداد و به میزبانی دانشگاه های استان مازندران در 12 رشته ورزشی با حضور 180 هزار ورزشکار، 280 مربی، 280 سرپرست، 57 داوطلب و 224 کادر اجرایی برگزار شد.
در این دوره از مسابقات 77 ملی پوش نیز حضور داشتند. ک/4 7328/503/695/508 شماره 074 ساعت 11:52 تمام
۰ نفر