۱۰ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7170571
T T
۰ نفر
مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله احمدی فقیه یزدی در قم برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/10 اجتماعی.علما و مراجع.یادواره و بزرگداشت.استاد حوزه قم - مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله محمد حسن احمدی فقیه یزدی استاد سطح عالی و درس خارج فقه حوزه علمیه قم سه شنبه شب با حضور جمعی از علما و روحانیون و گروههای مختلف مردمی در مسجد فاطمیه قم برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و همچنین امام جمعه و نماینده ولی فقیه در یزد و آیت الله امینی، مقتدایی، ری شهری، صلواتی و محقق داماد و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید وحید خراسانی، سیستانی و نوری همدانی و همچنین جمعی از مسوولان استان یزد و قم حضور داشتند پس از قرائت قرآن و مداحی و سوگواری، یکی از استادان حوزه علمیه قم به بیان ویژگی های شخصیتی و علمی این عالم وارسته پرداخت.
حجت الاسلام مهدی احدی با توصیف احوالات آن استاد فرزانه، تلاش مجدانه وی را در خصوص ایجاد تحول در حوزه و از همه مهمتر تربیت شاگردان متعدد و به جای گذاشتن آثار نفیس و با ارزش ستود.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه وجود چنین سرمایه هایی را در حوزه های علمیه بسیار با ارزش دانست و افزود: بدون شک فقدان چنین اسطوره هایی از علم و دانش و پرهیزگاری خسارتی جبران ناپذیر برای جامعه حوزوی و علمی جهان تشیع است.
احدی بر توجه مضاعف جامعه به ویژه طبقه جوان و تحصیل کرده آن بر شناخت چنین چهره های فاخری تاکید کرد و آن را زمینه ای برای ایمان و تقوی الهی خواند.
گفتنی است، این استاد سطح عالی و درس خارج حوزه علمیه قم، فرزند حضرت آیه الله حاج ملا احمد احمدی نجفی حایری یزدی است که از وی تالیفات و مقالات علمی متعددی در موضوعات فقهی و اصولی به چاپ رسیده است یک شنبه گذشته در اثر سانحه رانندگی دارفانی را وداع گفت و پیکرش پس از تشییع در زادگاهش شهر یزد و شهر قم روز سه شنبه در یکی از بقاع صحن حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) به خاک سپرده شد. ک/2 7403/550/508 شماره 010 ساعت 09:30 تمام
۰ نفر