۱۶ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7171349
T T
۰ نفر
استاندار خراسان شمالی: دفاع مقدس فرهنگ ایثار را در دنیا گسترش داد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/16 اجتماعی.دفاع 89.استاندار بجنورد - استاندار خراسان شمالی گفت: ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر خداوند، پیروی از امام راحل و با استفاده از جوانان غیور خود فرهنگ ایثار، ایستادگی و مقاومت را در دنیا گسترش داد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از استانداری خراسان شمالی، ابوطالب شفقت در سومین نشست ستاد استانی بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: در واقع بزرگداشت هفته دفاع مقدس تکریم همه ارزشهای دینی است.
وی گفت: با هدایت پیامبرگونه امام خمینی (ره ) در دفاع مقدس، جوانان ما پایه های استکبار را به لرزه درآوردند و امروز فرهنگ مقاومت و ایثار که درحال گسترش در دنیاست نشات گرفته از دفاع مقدس است.
شفقت افزود: آموزه هایی که ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس تولید کرد امروز نه تنها بر ممالک اسلامی بلکه بر کشورهایی که منطق آزاداندیش دارند اثر گذاشته و آنان با تاسی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل استکبار ایستادگی می کنند.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به جریان پایدار دفاع مقدس افزود: نسل سومیهای انقلاب همچنان نسبت به منطق دفاع مقدس وفادار هستند و با عشق و علاقه خاطرات دوران دفاع مقدس را مطالعه می کنند و این جریانی پایدار است که باید تقویت شود.
وی گفت: باید فضای تمام شهرها و روستاهای ما در این هفته نماد یادآوری دوران دفاع مقدس باشد و با استفاده از همه مجامع، محافل و رسانه ها به تعمیق بحث دفاع مقدس بپردازیم.
شفقت اضافه کرد: تفکر دفاع مقدس همیشه در جامعه زنده است ولی در این هفته باید در این بحث بیشتر ورود کنیم و با توجه به اینکه دفاع مقدس ریشه در تفکر عاشورای امام حسین (ع) دارد باید همیشه زنده بماند.
وی با اشاره به نقش پررنگ زنان در دوران دفاع مقدس افزود: همانطور که حضرت زینب (س ) سخنگوی عاشورای حسینی بود، مادران و خواهران شهدای ما نیز رسالت خود را به خوبی انجام دادند و نقش آنان در دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود.
او افزود: امروز نیز در عرصه جنگ نرم و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن، زنان سهمی بیشتر از مردان دارند.ک/1 626 شماره 034 ساعت 12:45 تمام
۰ نفر