۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7172343
T T
۰ نفر

نسل آهوی مغان در پارس آباد احیا می شود

۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7172343
نسل آهوی مغان در پارس آباد احیا می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/06/24 اجتماعی.داخلی.محیط زیست مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با رهاسازی آهوی سحرین نسل آهوی مغان در پارس آباد مغان احیا می شود.
اصغر خودکار روز چهارشنبه افزود: نسل آهوی مغان از سال 59 به دلیل تخریب زیستگاه و گسترش بی رویه اراضی کشاورزی در پارس آباد مغان منقرض شده و ما درصدد احیای گونه ای از این آهو در دشت مغان هستیم.
وی با اشاره به اینکه طرح احیای آهوی مغان در سال 1386 همزمان با دور دوم سفر هیات دولت به استان اردبیل مصوب شده است، گفت: بر اساس این مصوبه طرح امکان سنجی احیای آهوی مغان امسال پیگیری و به سرانجام رسید.
خودکار اضافه کرد: طرح احیای آهوی مغان یکی از طرحهای زیست محیطی ملی است و با انتقال 20 راس آهوی سحرین زنجان این طرح در زمینی به مساحت 40 هکتار در منطقه عشایری منطقه مغان اجرای می شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره صید ماهی با تک قلاب در دریاچه نیور اردبیل خبر داد و افزود: این جشنواره روز جمعه و با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اصل پنجاه قانون اساسی گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و برای فرهنگ سازی و ترویج توسعه مسایل زیست محیطی و ارایه آموزش های لازم برگزاری جشنواره های متعدد ضرورت دارد.
530 شماره 083 ساعت 14:51 تمام
۰ نفر