۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7173397
T T
۰ نفر
540 هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را درسیستان و بلوچستان آغاز کردند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/01 اجتماعی.آموزش و پرورش.آغاز سال تحصیلی زاهدان- در نخستین روز از مهرماه 540هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان با استقبال گرم معلمان و مدیران مدارس آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند و وارد کلاس های درس شدند.
به گزارش ایرنا، به همین مناسبت مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی روز پنجشنبه در سرسرای ورزشی شهید پورمقدم زاهدان با حضور مسوولان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در روز اول مهر ماه 540 هزار دانش آموز در شش هزار و 100 واحد آموزشی سراسر استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
ابراهیم اعتصام افزود: 32 هزار و 500 معلم در قالب 24 هزار کلاس درس به دانش آموزان سیستان و بلوچستان خدمات آموزشی و تربیتی ارایه می دهند.
وی بیان کرد: ستاد پروژه مهر در 32 منطقه آموزش و پرورش استان از دو ماه قبل تشکیل و همه تمهیدات لازم برای ساماندهی و ثبت نام دانش آموزان اندیشیده شد تا هیچ کلاسی در روز اول مهر بدون معلم نباشد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اکنون با آغاز سال تحصیلی و حضور دانش آموزان استان در مدارس، هیچ کلاسی بدون معلم نیست.
وی اظهار داشت: امسال از محل استخدام 40 هزار نفری که مجوز آن به آموزش و پرورش استان ابلاغ شده است، تاکنون یک هزار و 800 نفر استخدام و تعیین محل خدمت شده اند.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع 26 هزار حق التدریس که تبدیل وضعیت شدند ، برای دو هزار و 700 نفر از اول تیرماه 89 احکام حقوقی صادر شده است.
اعتصام اضافه کرد: در این مدت 324 نفر آموزش یار نهضت سوادآموزی استخدام پیمانی و تعیین محل خدمت شدند و 400 نفر هم به عنوان قرارداد کارمعین در آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کردند.
وی خاطرنشان کرد: در پنج ماه گذشته از سال جاری، اداره کل آموزش و پرورش استان برای پنج هزار و 200 نفر اشتغال پایدار در قالب استخدام به عنوان معلم یا سایر پست های اداری ایجاد کرده که رتبه نخست کشوری را در این زمینه بدست آورده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امسال 14 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه لوازم التحریر دانش آموزان محروم استان در آستانه سال جدید اختصاص یافت که همه این اعتبارات هزینه شده است.
وی افزود: همچنین برای سال تحصیلی جدید بیش از 30 میلیارد ریال تجهیزات برای مدارس استان و 25 میلیارد ریال نیز کتب درسی خریداری شده که این کتاب ها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
اعتصام گفت: امسال 417 مدرسه قرآنی در نیمه مهرماه در استان با هفت میلیون ریال حق سرانه ماهانه برای هر کدام راه اندازی می شود. ک/3 7315 / 653/ 1645 شماره 026 ساعت 10:48 تمام
۰ نفر