۱۸ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7175925
T T
۰ نفر
عضو کنفدراسیون صنایع هند خواهان افزایش روابط هند و استان یزد شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/18 اجتماعی.استانداری.هیات تجاری.هند یزد - عضو هیات رئیسه کنفدراسیون صنایع هند، استان یزد را نزدیکترین شهر ایران از لحاظ فرهنگی و تجاری به هندوستان دانست و خواستار افزایش سطح مبادلات یزد و هندوستان شد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد کاپور دردیدار با معاون برنامه ریزی استانداری یزد گفت :این سفر، یک فرصت بسیار مناسب برای تجار هندی و یزدی برای انجام مذاکرات محسوب می شود.
همچنین دبیر اول سفارت هند در تهران در این دیدار خواستار افزایش تعامل یزد و شبه قاره هندوستان شد.
توماس گردشگری را از جمله زمینه های مهم برای همکاری بین استان یزد و کشور خود دانست و بر ضرورت افزایش تعامل سفارت ایران در هند با دفاتری که ایران در شهرهای دهلی نو، بمبئی و حیدرآباد دارد، تاکید کرد.
وی پیشنهاد کرد دو نفر از کارشناسان صنعت نساجی استان از آموزشهای تخصصی لازم در کشور هندوستان بهره بگیرند.
دبیر اول سفارت هند در تهران، روند تعاملات ایران و هندوستان را رو به رشد دانست و بر توسعه این تعاملات تاکید کرد.
معاون برنامه ریزی استانداری یزد هم در این دیدار به معرفی توانمندیهای استان یزد اشاره کرد و گفت: بازار هند، بازاری مناسب برای صادرات کاشی و سرامیک یزد است.
محمدرضا بابایی افزود: همواره به دنبال تقویت روابط میان یزد و هندوستان بوده ایم و هم اکنون پیوند خوبی میان یزد و برخی از ایالتهای هند برقرار شده است.
بابایی با بیان اینکه 30 هزار یزدی در کشور هندوستان ساکن هستند، تصریح کرد: وجود این تعداد یزدی در هندوستان، قرابت خاصی بین یزد و هند برقرار کرده است.
7546/1968 شماره 030 ساعت 10:41 تمام
۰ نفر