۱۸ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7187227
T T
۰ نفر
مراودات هیاتهای ایران و ترکیه باید تبدیل به سیاست کاری شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/18 اقتصاد.داخلی.بازرگانی تبریز- نایب رییس اطاق بازرگانی تبریز گفت: مراودات هیاتهای تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه به واسطه اراده دو دولت در سطح قابل قبولی است و برای افزایش حجم همکاری ها این نوع روابط باید تبدیل به سیاست کاری و عملیاتی شود.
پرویز کلینی روز پنج شنبه در جمع اعضای هیات بازرگانی موسیاد ترکیه در تبریز بر بهره مندی دو طرف از این فرصت تاریخی تاکید و با اشاره به اینکه تبریز به عنوان مرکز تبادلات بازرگانی ایران و ترکیه مطرح می باشد، نزدیکی زبانی و جغرافیایی را مزیتی برای دو طرف عنوان کرد.
وی با اشاره به فعالیت تجاری و صنعتی بیش از 60 شرکت معتبر ترک در استان آذربایجان شرقی، اظهارکرد: با شناخت بیشتر توانایی ها، روابط اقتصادی توسعه می یابد.
کلینی خاطرنشان کرد: مرکز حمایت از سرمایه گذاری خارجی استان با بسیج امکانات، نقش مهمی در رضایت مندی سرمایه گذاران خارجی ایفا می کند.
وی افزود: اطاق تبریز هم از طریق رابطه با گروه های مختلف دولتی و خصوصی سعی در رفع موانع و ایجاد فرصتهای بهتر برای رسیدن به اهداف تجاری دو طرف دارد.
نایب رییس اطاق تبریز گفت: شرکتهای آذربایجان شرقی آماده همکاری با شرکتهای ترکیه ای هم از نظر تجاری و هم سرمایه گذاری مشترک هستند.
در این همایش که در محل اطاق بازرگانی تبریز برگزار شد علاوه بر هیات تجاری موسیاد شهر بورسای ترکیه اعضایی از اطاق بازرگانی اردبیل و زنجان هم حضور داشتند.
شهر بورسا در 460 کیلومتری غرب آنکارا در کنار دریای مرمره قرار دارد.
7232/587 شماره 133 ساعت 17:18 تمام
۰ نفر