۶ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7190218
T T
۰ نفر
استان البرز در آستانه تحولی عظیم با سفر رییس جمهوری و هیات دولت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/06 سیاسی.داخلی.استان البرز.سفر استانی کرج - نخستین سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان البرز، گامی دیگر برای خدمتگزاری و ایجاد تحولات عظیم در این استان تازه تاسیس است.
استان البرز روز سه شنبه (فردا) میزبان محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و هیات دولت است.
استان نوپای البرز به مرکزیت کرج، سی و یکمین استان کشور با بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در تلاش برای قرار گرفتن در ردیف استانهای برتر کشور است.
اگر نگاهی گذرا به گذشته داشته باشیم می بینیم که کرج همواره به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوا، ییلاقی و برخوردار از طبیعتی بکر و زیبا مطرح بوده که توجه بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به طبیعت را به خود جلب کرده است.
این منطقه که در 35 کیلومتری غرب تهران واقع شده، به دلیل برخورداری از موقعیتهای خاص و قرار گرفتن در مسیرهای ارتباطی شمال -جنوب مورد توجه بوده و همین امر موجب رونق و شهرت بیشتر آن شده است.
وجود منابع آبی و طبیعی، خاک حاصلخیز، کارخانه ها و صنایع و معادن بسیار باعث شد طی سالهای اخیر مهاجرتهای بسیاری با هدف کسب شغل و درآمد از سراسر کشور و همچنین کشورهای همسایه به این منطقه صورت گیرد.
طبق استانداردها، افزایش جمعیت در یک منطقه همیشه باید با رشد زیرساختهای شهری، اجتماعی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی همراه باشد که این موضوع شامل حال شهرستان کرج نشده و مهاجرتهای بی رویه، مشکلات بسیاری را برای این منطقه بوجود آورد.
کلانشهر کرج بار سنگینی از مشکلات تهران را به دوش کشید درحالی که هیچ امکانات قابل توجهی برای آن در نظر گرفته نمی شد.
به رغم پیگیری های مداوم مسوولان این شهرستان برای دریافت تسهیلات بیشتر به منظور ارایه خدمات به مردم، تغییر محسوسی در منطقه مشاهده نمی شد.
رفع مشکلات شهرستان کرج نیازمند تحول اساسی و منصفانه بود که توجه خاص مسوولان دلسوز را طلب می کرد.
روی کار آمدن دولت نهم با هدف اجرای عدالت اجتماعی، امید را در دلهای مردم این شهرستان زنده کرد.
زمزمه هایی مبنی بر ارتقای تشکیلات اداری و استان شدن کرج در دور اول سفر هیات دولت به شهرستانهای استان تهران در مهرماه سال 85 آغاز شد و این موضوع در سفر دوم رییس جمهوری در اردیبهشت ماه سال 88 به کرج در دستور کار هیات دولت قرار گرفت.
سرانجام با پیگیری های دولت خدمتگزار و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسوولان محلی و رسانه ها، تشکیل استان البرز در خردادماه سال جاری با رای مجلس شورای اسلامی و موافقت شورای محترم نگهبان نهایی شد.
در شهریور ماه سال جاری نیز با حضور وزیر کشور، استانداری البرز رسما فعالیت خود را آغاز کرد و عیسی فرهادی به عنوان نخستین استاندار البرز معرفی شد.
استان البرز اکنون با بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت با محدوده جغرافیایی شامل شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان و شهرهای محمدشهر، ماهدشت، گرمدره، آسارا، کمالشهر، اشتهارد، چندار، هشتگرد، نظرآباد، چهارباغ، شهر جدید هشتگرد و مشکین دشت است.
سفرهای اول و دوم رییس جمهوری و هیات دولت به شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد علاوه بر تشکیل استان البرز که مهمترین دستاورد آن بود، برکات زیادی برای مردم این منطقه به دنبال داشت.
تصویب و اجرای چندین طرح بزرگ عمرانی از جمله اتصال بزرگراه شهید همت به کرج ، از دستاوردهای این سفرها بوده است.
تقویت ناوگان حمل ونقل شهری، افزایش مراکز ورزشی، توسعه خطوط قطار شهری، ارتقای سطح تشکیلات ادارات، اجرای طرحهای خدماتی در زمینه آب، گاز،مخابرات ، برق و حمایت از بخش تولید و صنعت ازجمله اقداماتی است که درپی سفرهای اول و دوم دولت خدمتگزار در شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد صورت گرفته است.
در سفر اول رییس جمهوری به شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد، 265 طرح با اعتباری معادل 620 میلیارد ریال اختصاص یافت که 98 درصد این طرحها به بهره برداری رسیده است.
128 طرح عمرانی نیز در سفر دوم رییس جمهوری و هیات دولت به این شهرستانها به تصویب رسید.
برای اجرای این طرحها 313 میلیارد ریال اختصاص یافت و تاکنون 65درصد این طرحها اجرایی شده است.
اکنون استان البرز در آستانه اولین سفر هیات دولت قرار دارد و مسوولان با بررسی نیازهای ضروری برای این استان نوپا، طرحها و اعتبارات لازم را پیش بینی کرده اند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب بیش از 240 مصوبه در سفر روز سه شنبه هفته جاری محمود احمدی نژاد و هیات دولت به این استان پیش بینی شده است.
عزیز اکبریان افزود: پیش بینی می شود بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای مختلف استان البرز اختصاص یابد.
وی اختصاص این میزان اعتبارات را موجب محرومیت زدایی از استان تازه تاسیس البرز عنوان کرد.
اکنون مردم استان البرز خود را برای استقبال پرشور از رییس جمهور و هیات دولت در روز سه شنبه هفته جاری آماده کرده اند تا بدینوسیله قدردانی خود را از خدمات انجام شده در این منطقه اعلام کنند.
مردم و مسوولان استان البرز می دانند که این سفر نیز همچون دوره های گذشته ، برکات بسیار زیادی برای آنان به دنبال خواهد داشت و منتظر تحولات عظیم دیگری در استان هستند. ک/4 7423/1027 شماره 042 ساعت 11:39 تمام
۰ نفر