۸ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7190639
T T
۰ نفر
ایران بیست و دومین کشور جهان در چاپ مقاله است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/08 فرهنگی.هفته پژوهش.پپوهشگران اصفهان- دانشمند ایرانی گفت:براساس آخرین گزارش ISI درسال 2008، ایران در چاپ مقاله رتبه 22 و از لحاظ کیفیت مقالات رتبه 34 را در بین کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، ولی الله میرخانی روز چهارشنبه در جشنواره تقدیر از پژوهشگران استان اصفهان افزود:از سال 1345 تا 1357 فقط 670 مقاله در ایران به چاپ رسید اما بین سالهای 1377 تا 1387 تعداد مقالات علمی 18 هزار مقاله در سال بود.
وی اظهار داشت:در گزارش ISI آمده است که از سال 2008 ، شاخص تولید مقالات علمی در ایران به بالغ بر 20 هزار مقاله در سال رسید.
وی، ترکیه را مهمترین رقیب ایران در زمینه تولید علم در منطقه دانست و گفت: ایران در چند سال اخیر توانسته است در بسیاری جهات از ترکیه پیشی بگیرد.
دانشمند جهانی ISI گفت: برای توسعه پایدار در کشور باید از طرح الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت که از سوی رهبر معظم انقلاب ارائه شده است، بهره گرفت.
این استاد دانشگاه بیان کرد: هویت سازی در راستای مهندسی فرهنگ کشور،یکی از مهمترین مسئولیت های نخبگان است که تحقق این امر تحول بزرگی را در جامعه علمی کشور بویژه در حوزه علوم انسانی ایجاد می کند.
میر خانی گفت: توسعه پایدار وبومی در ایران باید بر مبنای جهان بینی اسلامی باشد.
در پایان این مراسم از 94 نفر از پژوهشگران برتر استان اصفهان تقدیر شد.
ISI ,موسسه علوم سنجی در کاناداست که اطلاعات مربوط به موسسات پژوهشی، مجلات علمی و تخصصی و دانشمندان رشته های مختلف را در سراسر جهان طبقه بندی می کند.
روابط عمومی دانشگاه اصفهان چهاردهم آذرماه سالجاری اعلام کرد که دکتر ولی الله میرخانی استاد شیمی این دانشگاه از سوی موسسه اطلاعات علمی ISIدر نوامبر 2010 به عنوان دانشمند بین المللی پر استناد در رشته شیمی برگزیده شده است.
این روابط عمومی افزود: موسسه اطلاعات علمی جهانی ISI در لیست نوامبر 2010 ، 29 نفر از محققان ایرانی را به عنوان دانشمندان برتر اعلام کرد که دکتر میرخانی به عنوان دانشمند پر استناد ایرانی در زمینه شیمی معدنی از سوی این موسسه انتخاب شد.
میرخانی دارای مدرک کارشناسی در رشته شیمی کاربردی و کارشناسی ارشد و دکترا در رشته شیمی معدنی از دانشگاه اصفهان است و از سال 1378 به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان فعالیت می کند.
از افتخارات این استاد برجسته دانشگاه اصفهان می توان به کسب رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی، دانشجوی نمونه کشوری، جوانترین دانشیار و استاد دانشگاه اصفهان، پژوهشگر نمونه دانشگاه اصفهان و استاد نمونه ایثارگر کشور اشاره کرد.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده موسسه اطلاعات علمی جهانی،میرخانی تاکنون 152 مقاله در ISI در زمینه های مختلف شیمی از جمله شیمی معدنی، بیوشیمی معدنی به چاپ رسانده است.
موسسه اطلاعات علمی جهانی، تعدادی از دانشمندان کشورهای جهان را که در رشته های مختلف علوم پایه، علوم پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر بیشترین مقالات علمی را منتشر کرده و بالاترین ارجاعات به مقالات آنها شده است به عنوان دانشمند پراستناد بین المللی معرفی می کند.
م . ا/510/ 607 شماره 151 ساعت 17:07 تمام
۰ نفر