آثار برتر جشنواره تبلیغات شمالغرب کشور معرفی شدند
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/23
فرهنگی.داخلی.هنری.تبلیغات
تبریز- نخستین جشنواره تبلیغات شمالغرب کشور با معرفی آثار برتر در 12
بخش به کار خود پایان داد.
هیات داوران این جشنواره از بین 512 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره از
کانونهای آگهی و تبلیغات استانهای اردبیل، زنجان، کردستان، آذربایجان
شرقی و غربی 36 اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کرد.
در زمینه طراحی آرم اثر سهند از کانون تبلیغاتی هلان، اثر هواسازان از
کانون تبلیغاتی باژه و اثر ماوی از کانون تبلیغاتی ریتون به عنوان اول
تا سوم معرفی شدند.
در بخش ست اداری اثر صرافی کبریامنش از کانون تبلیغاتی گرافیکا اول و
اثر صنایع غذایی عباسپور از کانون تبلیغاتی بعد گرافیگ دوم شناخته شد.
در این بخش هیات داوران اثری را حایز رتبه سوم ندانست.
در زمینه کاراکترسازی اثر صنایع لبنی تاوریژ به عنوان مقام اول معرفی
شد.
این بخش منتخب دوم و سوم نداشت.
دربخش تصویرسازی اثر کفش آفاق از کانون تبلیغاتی ترنج ، اثر صنایع
لبنی سوینچ از کانون تبلیغاتی ریتون و اثر آلاچیق از کانون تبلیغاتی
پالت اول تا سوم شدند.
در بخش پوستر، پوستر جشنواره بین المللی کاریکاتور عبید زاکانی از کانون
تبلیغاتی ریتون، اثر جشن مشروطه از کانون تبلیغاتی طراحان سفید و اثر
خط سوم از کانون تبلیغاتی ون رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص
دادند.
در زمینه کاتولگ و بروشور اثر سینا از کانون تبلیغاتی آفتاب، اثر چاپ
تبریز پک از کانون تبلیغاتی هلان و اثر بارزگانی ادنان از کانون
تبلیغاتی ساتراپ به عنوان برتر معرفی شدند.
در زمینه بسته بندی اثر خاتیا از کانون تبلیغاتی نقش آفتاب ، اثر آجیل
تبریز از کانون تبلیغاتی ترنج و اثر آذر تحریرات از کانون تبلیغاتی
گرافیک گویا اول تا سوم شدند.
در بخش فیلم اثر آذربایجان گنجینه پنهان برتر شناخته شد.
هیات داوران در این بخش منتخب دوم و سوم نداشت.
در بخش تیزر تبلیغاتی اثر گرانیت پارس از کانون تبلیغاتی اکران به
عنوان اثر برتر معرفی شد.
در این بخش هیات داوران اثری را حایز شرایط برای کسب رتبه دوم و سوم
ندانست.
در بخش عکاسی تبلیغاتی و صنعتی اثر قابلمه از کانون تبلیغاتی کارو ،
اثر کوکا از کانون تبلیغاتی ترنج و اثر ویفر از کانون تبلیغاتی هلان
آثار اول تا سوم شناخته شدند.
در زمینه صفحه آرایی اثر دستهای کوچک دعا از کانون تبلیغاتی آفتاب اول
و اثر کوهر خیال از کانون تبلیغاتی طراحان سفید دوم شدند.
این بخش اثر منتخب سوم نداشت.
در بخش آگهی روزنامه اثر از روزنامه سرخاب به عنوان برتر دست یافت.
این بخش منتخب دوم و سوم نداشت.
در زمینه تبلیغات محیطی اثر طرح و هنرهای تزئینی و مد نو از کانون
تبلیغاتی پوریا ، اثر سامسونگ از کانون تبلیغاتی آذر هنر و اثر رایت
زمزم از کانون تبلیغاتی ایفاچی به عنوان اول تا سوم معرفی شد.
در زمینه غرفه آرایی اثر آذر دما گستر از کانون تبلیغاتی کارینو ، اثر
هوفمن از کانون تبلیغاتی ریتم و اثر سیتبک از کانون تبلیغاتی هلان به
ترتیب اول تا سوم شدند.
در بخش رسانه الکترونیکی اثر کرلیکس از کانون تبلیغاتی ترنج ، اثر آذر
ریس از کانون تبلیغاتی کارو و اثر تجلی عشق از کانون تبلیغاتی فیروزه
به عنوان اول تا سوم دست یافتند.
هیات داوران این جشنواره در بخش ایده های خلاق منتخبی نداشت.
هیات داوران این جشنواره متشکل از چهار هنرمند از ترکیه و شش هنرمند از
ایران بود.
در آیین پایانی این جشنواره که با حضور مدیر کل تبلیغات وزارت فرهنگ و
ارشاد اسلامی برگزار شد، از چند هنرمند پیشکسوت فعال در حوزه تبلیغات
تجلیل شد.
برپایی کارگاه های آموزشی توسط هنرمندان ترکیه با عناوین موقعیت های
تجاری و تبلیغاتی برند ، هویت تبلیغاتی و نقش تصویرسازی در گرافیک
از برنامه جنبی این جشنواره بود.
آثار ارسالی به این جشنواره در دو گالری شهر تبریز به مدت سه روز در معرض
دید عموم قرار داشت.
587/7232
شماره 149 ساعت 18:56 تمام