۱۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7197659
T T
۰ نفر

خانه نساجی اصفهان افتتاح شد

۱۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7197659
خانه نساجی اصفهان افتتاح شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/18 فرهنگی.اصفهان.افتتاح خانه نساجی اصفهان اصفهان - خانه نساجی اصفهان روز دوشنبه در خانه تاریخی شیخ الاسلام و با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح شد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در آیین افتتاح این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: این خانه تاریخی در گذشته مرکز فرهنگی و هنری بود و با تغییر کاربری و مستقر کردن کارگاه های شعر بافی، زری بافی، مخمل بافی، چرم بافی، ترمه بافی، سفره و کاربافی و گلابتون بافی بصورت زنده، به خانه نساجی اصفهان تبدیل شده است.
احمد ادیب افزود: با راه اندازی این خانه، مردم با رشته ها و بافته های سنتی اصفهان آشنا می شوند و با ایجاد علاقه در بین آنان این رشته ها حفظ خواهد شد.
وی افزود: با جذب افراد در این رشته ها و سرمایه گذاری وتولید و فروش محصولات تولیدی می توان حیات این هنرهای ظریف را ماندگار کرد.
ادیب، مبلغ هزینه شده برای راه اندازی خانه نساجی اصفهان را 50 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این مبلغی نیز برای مرمت خانه شیخ الاسلام هزینه شده است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان ، ایجاد خانه های فلز ، صنایع چوب و نگارگری را از برنامه های آینده این سازمان اعلام کرد و گفت : این خانه ها علاوه بر معرفی رشته ها و آموزش آن، یک جاذبه گردشگری نیز محسوب می شود.
خانه تاریخی شیخ الاسلام از بناهای عصر صفویه است و عناصر معماری دوره زندیه و قاجاریه نیز در آن دیده می شود.
7141/ 607 شماره 187 ساعت 17:25 تمام
۰ نفر