۱۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7203955
T T
۰ نفر

امام جمعه اردبیل:

۱۳ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7203955
امام جمعه اردبیل: آموزه های اسلامی عامل رهایی و عزت مسلمانان در منطقه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/13 سیاسی.داخلی.اسلام.عبادی اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به خیزش های اسلامی در منطقه گفت: آموزه های نجات بخش اسلام عامل رهایی و عزت مسلمانان در خاورمیانه شده است.
حجه الاسلام سید حسن عاملی به حضور یک و نیم میلیون نفری مردم ترکیه در آیین تشییع پیکر نجم الدین اربکان نخست وزیر فقید این کشور اشاره کرده و گفت: اربکان بنیانگذار حرکت و بیداری اسلامی در ترکیه بود و مردم به خاطر این تلاش تجلیل باشکوهی از وی کردند.
وی افزود:همان ژنرال هایی که در گذشته با کودتا وی را مجبور به کناره گیری از قدرت کرده بودند در آیین تشییع جنازه وی عظمت و عاقبت به خیری یک خادم به اسلام و مردم را دیدند.
او گفت: این مایه تاسف است که در حالی که در ترکیه رییس و بانی احزاب اسلامی اینچنین مورد تجلیل قرار می گیرد در یکی از کشورهای همسایه ( جمهوری آذربایجان ) رهبران حزب اسلامی دستگیر و روانه زندان می شوند.
وی افزود:این عزت و عظمت را اسلام به اربکان داده بود و همه باید از سرنوشت نیک افرادی چون اربکان و سرنوشت سیاه دیکتاتورهای ضد دینی همانند مبارک و بن علی عبرت گیرند.
خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: ترکیه زمانی اسیر و حلقه به گوش غرب و صهیونیسم بود ولی با تلاش و همت اسلامگرایان این کشور از غرب دوری کرده و به ایران نزدیک شد و هم اکنون مردم ترکیه و جهان شاهد عزت و سرافرازی ترک ها و جایگاه و اثرگذاری آنها در منطقه هستند.
حجت الاسلام عاملی،تحقیر مسلمانان از سوی غربی ها و حکام مستبد منطقه را از عوامل حرکت های اخیر ذکر کرده و گفت: اعراب در مصر، تونس و دیگر کشورها به خاطر اهانت و تحقیر ارزش ها و اعتقادات مذهبی خود عصبانی هستند.
وی افزود:کاسه صبر ملل مسلمان منطقه به خاطر تحقیر و اهانت به فلسطین بعنوان سرزمین مقدس آنها از سوی صهیونیست ها و نوکری و همگامی دیکتاتورهای منطقه لبریز شده و بلاخره آنها بپاخاسته و بساط نوکران صهیونیسم را در مصر ، تونس برچیدند.
وی تاکید کرد: هر کسی و هر نظامی در مقابل دین اسلام قرار گیرد در نهایت محکوم به شکست و سرنگونی است و حاکمان مخالف اسلام و وابسته به آمریکا و صهیونیسم در نوبت ذلیل شدن و سقوط قرار دارند.
امام جمعه اردبیل در ادامه به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرده و گفت: بر مومنان شایسته نیست که برخی در ایام عید در تهیه نیاز اساسی زندگی و خورد و پوشاک فرزندانشان در مضیقه باشند.
حجت الاسلام عاملی افزود:عید برای تمام آنهایی که تمکن مالی دارند ایام امتحان است زیرا آنها باید از وضع ضعفا و محرومان غفلت نکنند و زمانی وجدان آنها آرام خواهد گرفت که دست همنوعان خود را بگیرند.
وی مردم را به شرکت گسترده در کمک به محرومان در هفته احسان و نیکوکاری بویژه در روز پنجشنه هفته آینده فرا خواند.
حجت الاسلام عاملی در خطبه اول نماز نیز به موضوع عقلانیت اشاره کرده و گفت: عقلانیت اسلام ولوله در جان غرب و لاییک ها انداخته است.
به گفته وی، عقلانیت سکولاریسم امتحان خود را داده و خونریزی ها و قتل و نژادپرستی ها بویژه در چندین دهه در فلسطین اشغالی ارمغان این عقلانیت سکولاریستی است.
او گفت: امروز سکولاریسم در اسلام هراسی گرفتار شده و چیزی برای گذاشتن در مقابل عقلانیت اسلامی بعنوان رهایی بخش و سعادت بخش ملت ها ندارد.
530/ 640 شماره 131 ساعت 17:34 تمام
۰ نفر