۱۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7205350
T T
۰ نفر
مهاباد، نگین آذربایجان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/19 فرهنگی.گردشگری.مسافران نورزی مهاباد- شهرستان مهاباد، که به نگین آذربایجان مشهور است، امسال نیز همچون سال های گذشته آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان مهاباد با ده ها اثر تاریخی، باستانی و گردشگری و طبیعت بکر و زیبایش، خودراآماده کرده تا در ایام نوروز میزبانی شایسته برای مسافران و گردشگرانی باشد که این خطه از میهن اسلامی را برای تعطیلات خود برگزیده اند.
معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه مهاباد با بیان جایگاه عید نوروز در فرهنگ ایرانیان و اهمیت برگزاری باشکوه آن برای اقشار مختلف مردم گفت: با توجه به اهمیت این ایام در نزد اقشار مختلف مردم تمهیدات ویژه ای برای استقبال شایسته از گردشگرانی که مهاباد را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده اند، اندیشیده شده است.
خضر کاک درویشی، گفت: برای پذیرایی هرچه بهتر از گردشگران در ایام تعطیلات نوروز، تمام دستگاه های اجرایی این شهرستان بسیج شده و ازآمادگی کاملی در تمام زمینه ها برخوردار هستند.
رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد نیز گفت: برای اسکان مسافران نوروزی، 168کلاس درس در قالب 12 مدرسه امسال پذیرای میهمانان فرهنگی از اقصی نقاط کشور خواهد بود.
اسمعیل قادری، افزود: کلاس های پیش بینی شده برای مسافران نوروزی به سه شکل مجهز، نیمه مجهز و عادی و دارای امکانات و تجهیزات مورد نیاز میهمانان و مسافران نوروزی است.
وی اظهارداشت: اولویت استفاده از مدارس با میهمانان فرهنگی خواهد بود، اما در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس به ترتیب میهمانان کارمند و دیگر مسافران نوروزی نیز امکان استفاده از محل های اسکان آموزش و پرورش را خواهند داشت.
همچنین رییس اداره بازرگانی مهاباد، از اجرای طرح کنترل قیمت اجناس و کالاها ویژه ایام نوروز در این شهرستان از اول اسفندماه جاری خبر داد.
مناف کریمی، گفت: گروه هایی پیش بینی شده تا تمام اماکن اقامتی و میهمانپذیرها، غذاخوری های سطح شهر و رستوران های بین راهی، تعمیرگاه های خودرو و پارکینگ ها، واحدهای صنفی و دیگر اماکن خدماتی را زیر نظارت داشته باشند.
وی افزود: گردشگران و مسافران نوروزی که شهرستان مهاباد را برای اقامت خود در تعطیلات عید امسال پیش بینی کرده اند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می توانند با شماره تلفن 124 و یا به صورت مراجعه حضوری شکایات خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
رییس مرکز بهداشت مهاباد، هم در زمینه اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی گفت: 14بازرس بهداشت محیط در قالب هفت گروه به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل نیز در این ایام فعال خواهند بود.
شاهرخ خرمی، افزود: علاوه بر توزیع 10هزار برگ اطلاعیه بهداشتی برای مسافران و گردشگران در این ایام، از تمام اماکن تفریحی، بین راهی و بوستان ها و نیز میهمانپذیرها و هتل ها بازدیدهای بهداشتی به عمل خواهد آمد.
رییس جمعیت هلال احمر مهاباد نیز می گوید: از 25 اسفند امسال تا 20 فروردین سال آینده، گروه های امدادی این جمعیت با 15نفر نیرو در محورهای مواصلاتی زیر پوشش این شهرستان آماده خدمات دهی به مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود.
رحمان مومن پور، افزود: علاوه بر این، 60 نفر دیگر از نیروهای این جمعیت نیز برای راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی بسیج شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در همین چارچوب، دو چادر هم در مبادی ورودی شهر مهاباد مستقر و با ارایه بروشورهای مختلفی میهمانان نوروزی را راهنمایی خواهند کرد.
مهاباد، در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و همه ساله صدها هزار گردشگر از این شهرستان دیدن می کنند.
/587/584/645 شماره 238 ساعت 21:24 تمام
۰ نفر