۸ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7389776
T T
۰ نفر
بخشدار گیلخواران جویبار روند تخصیص اعتبارات به این بخش را مثبت دانست ......................................................................
ساری،خبرگزاری جمهوری اسلامی 8/1/1386 داخلی.اقتصادی.اعتبارات.مازندران.
بخشدارگیلخواران شهرستان جویبار استان مازندران با مثبت ارزیابی کردن روند تخصیص اعتبارات به روستاهای این بخش طی دو سال اخیر گفت:چنین روند منجر به رشد و توسعه روستاهای این بخش شده است.
"عیسی طوسی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه روستاها در ابعاد مختلف یکی از اصلی ترین برنامه های دولت نهم است.
وی ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار دولت نهم اعتبارات مناسبی جهت اجرای طرحهای عمرانی به این بخش اختصاص یافت.
به گفته طوسی در حال حاضر شش پروژه بزرگ عمرانی این بخش با اعتباری معادل 10 میلیارد و 350 میلیون ریال در حال اجرا است.
وی اجرای پل لاریم، ادامه عملیات اجرایی راه مرزی به منظور زیرسازی و آسفالت، اجرای آسفالت در 8 روستای بخش، اصلاح قوس انار مرز، آسفالت چرخ کتی و میتان را از مهمترین طرحهای در حال اجرای این بخش عنوان کرد.
بخشدار گیلخواران شهرستان جویبار با اشاره به اینکه وسعت تقریبی این بخش یکصد و78 کیلومتر مربع است گفت: این بخش دارای 20 هزار و 676 نفر جمعیت ، 29 روستا، دو آبادی و شهر کوهی خیل است.
وی با تاکید براینکه کلیه روستاها و آبادی های این بخش از نعمت آب، برق و تلفن بهره مند هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر 13 روستای دهستان لاریم و 14 روستای شرق گیلخواران دارای انشعاب گاز هستند.
"طوسی" ادامه داد: عملیات لوله گذاری در داخل بافت 14 روستای دهستان چپکرود انجام شده است که در آینده ای نزدیک واگذاری انشعاب آغاز می شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن طرح بیمه روستایی یادآور شد: با پیگیری های بخشداری، شورای اسلامی بخش، از سوی بیمه خدمات درمانی روستایی عشایری کشور برای پنج دهیار بخش "گل محله"، "کردکلا"، "لاریم"، "انارمرز" و "پایین مشک آباد" حکم صادر شد که با انعقاد قرار مشغول نام نویسی از روستائیان هستند.
بخشدار گیلخواران از اختصاص دو میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع ) به روستاهای پایین زرینکلا و پطرود جهت اشتغال جوانان خبر داد و گفت: اجرای طرحهای زود بازده اشتغالزا از سوی دولت گامی ارزنده در جهت توسعه اشتغالزایی در روستاها است.
وی با مهم ارزیابی کردن طرح هادی در روستاها خاطرنشان کرد: این طرح در دو روستای بالا زرینکلا و کردکلا با اعتباری معادل دو میلیارد و 800 میلیون ریال اجرایی شد.
طوسی حفر چهار حلقه چاه در شهرستان قائمشهر جهت تقویت و انتقال آب شرب شهروندان این بخش را یکی دیگر از اقدامات دولت دربخش گیلخواران عنوان کرد و یادآور شد: برای اجرای این پروژه 15 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود.
وی ساخت سالن های ورزشی در روستاها را یکی از اقدامات برجسته دولت در توسعه ورزش برشمرد و تصریح کرد: اجرای طرحهای بزرگ ورزشی در روستاها از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
طوسی افزود: در سفر ریاست محترم جمهور به مازندران ساخت یک باشگاه ورزشی در این بخش با اعتباری معادل سه میلیارد ریال به تصویب رسید که تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
506/7329 / 1888/ 402 شماره 104 ساعت 13:02 تمام
۰ نفر