۹ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7389857
T T
۰ نفر
چهارمحال وبختیاری توان تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری ایران را دارد ......................................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/01/87 داخلی.فرهنگی.گردشگری.نوروز.87 .
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:این استان با توجه به داشتن جاذبه های مهم گردشگری، توان تبدیل شدن به یکی از قطبهای مهم گردشگری در ایران را دارد.
به گزارش ایرنا،" رجبعلی صادقی " روز جمعه در بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی چهارمحال و بختیاری افزود: مهمترین ویژگی گردشگری این استان " اکوتوریست طبیعی " یا " گردشگری طبیعت " و جغرافیایی است و مهمانان نوروزی از این جاذبه ها استقبال کرده اند.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری ازنظر طبیعت و ویژگی های گردشگری دارای هر چهار فصل سال است و قرار گرفتن در بین دو منطقه صنعتی اصفهان و خوزستان، شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران در چهارمحال وبختیاری فراهم کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اصالت فرهنگی این خطه، آن را جشنواره فرهنگهای ایرانی توصیف کرد و اظهارداشت: این استان زادگاه و دیار بسیاری از دلاوران اصیل ایران است.
او گفت: وجود هزاران چشمه جوشان، 20 رودخانه دایمی دو رودخانه بزرگ زاینده رود و کارون و 10 درصد آب شیرین ایران بهترین نقطه برای گردشگری در بین استانهای گرم خوزستان و صنعتی اصفهان با داشتن جاده های دسترسی است.
صادقی افزود: با اجرای طرحهای مطالعاتی در چهارمحال و بختیاری، حاشیه رودخانه زاینده رود تا شهر توریستی چلگرد و تالاب زیبای چغاخور آماده سرمایه گذاری در بخش گردشگری و توریسم است.
استاندار چهارمحال وبختیاری برایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: هم اکنون زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاری دربخش گردشگری در استان فراهم شده است.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری نیز از ورود و بازدید نزدیک به 700 هزار مسافر و گردشگر نوروزی به این استان در روزهای اخیر خبر داد و افزود: این مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری بازدید کرده اند و افزایش ورود مسافران نوروز امسال نسبت به سال گذشته در استان به دلیل شرایط مطلوب جوی و آب هوایی چهارمحال و بختیاری می باشد.
" اسفندیار حیدری پور" گفت: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود یک میلیون و 200 هزار گردشگر و مسافر نوروزی وارد استان شوند.
وی، از مهیا شدن بیش از 600 تخت در هتل، مهمانسراها و یکصد مدرسه در سطح استان برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده خبر داد و افزود: برای ایجاد محل های اقامتی و استقرار موقت در پارک لاله و تهلیجان شهرکرد نیز شرایط فراهم شده است.
به گفته ی وی، هم اکنون حاشیه رودخانه زاینده رود در سامان، پارک استخر فرخشهر،چشمه وقت و ساعت، گرداب بن، تالابهای بین المللی چغاخور و گندمان، چشمه برم، پارکهای جنگلی، گردشگاه سیاسرد، چشمه زنه هفشجان، پارک جنگلی پروز، کانونهای گردشگری در شهرستانهای کوهرنگ، اردل، فارسان، شهرکرد، بروجن و لردگان میزبان بیشترین حضور گردشگران نوروزی استان است.
چهارمحال و بختیاری به عنوان بام زاگرس ایران و سرچشمه سه رود بزرگ کارون، دز و زاینده رود پذیرای مهمانان نوروزی است.ک/3 7359/555/587 شماره 010 ساعت 11:48 تمام
۰ نفر