۱۹ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7392434
T T
۰ نفر

نماز نزول باران در گناباد اقامه شد

۱۹ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7392434
نماز نزول باران در گناباد اقامه شد ...............................................
گناباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/01/87 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.
مردم شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی در پی خشکسالی سال زراعی جاری عصر دوشنبه نماز نزول باران اقامه کردند.
خشکسالی سال زراعی جاری مردم این خطه را پس از یک دهه که میزان بارندگی درهفت ماه نخست فصل زراعی جاری تنها 65 میلیمتر بوده به نماز باران فراخواند.
این مراسم معنوی درمحل بهشت قاسم شهر گناباد با حضور اقشار مختلف به ویژه جمعی از خانواده های معظم شهدا پس از سه روز روزه برخی از شهروندان با قرائت زیارت عاشورا همراه بود.
امام جمعه گناباد در این آیین معنوی گفت: کاهش بارندگی و بروز پدیده خشکسالی در فصل زراعی جاری طی چند سال گذشته در این شهرستان بی سابقه است.
حجت الاسلام حسن صادقی افزود: فقدان بارش موجب خشکیدن اکثر قناتها، چشمه ها و افت شدید آبدهی تعداد قابل توجهی از قناتها و چاه های عمیق و نیمه عمیق منطقه شده است.
وی اظهار داشت: عدم بارندگی در این خطه کویری که در سنوات گذشته نیز کم سابقه بوده حدود 450 دهنه قنات و چشمه را به کلی خشک و آبدهی 665 دهنه قنات و چشمه دیگر را نیز بین 10 تا 90 درصد کاهش داده است.
او بیان کرد: چنانچه برنامه جدی برای مقابله با پدیده خشکسالی صورت نگیرد باید منتظر مهاجرت بسیار گسترده اهالی این خطه به خصوص اهالی مناطق روستایی به دیگر نقاط کشور و منطقه باشیم.
امام جمعه گناباد اظهار داشت: علاوه بر خشکسالی بسیار جدی منطقه در فصل سرما چنان خسارتی به مردم این خطه به خصوص کشاورزان و دامداران وارد آمده که جبران آن دهها سال طول خواهد کشید.
وی بیان کرد: برخی از باغداران منطقه باید تمام تاکهای انگور خود را کفبر کنند، این در صورتی می باشد که برای به ثمر رسیدن این محصول باید چند سال زحمت کشید و هزینه کرد.
او اضافه کرد: برخی از باغهای انگور به قدری سرما زده که حتی یک حبه انگور تولید نخواهد شد.
گناباد با حدود 120 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.ک/2 514/663/589/660 شماره 417 ساعت 21:44 تمام
۰ نفر