۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7397443
T T
۰ نفر
ز خاک سعدی شیراز بوی عشق آید/ آرامگاه سعدی هم آغوش با گلاب و گل .................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 1/2/87 داخلی.فرهنگی.مناسبت ها.
همزمان با اول اردیبهشت، یاد روز شاعر گرانمایه سعدی شیرازی ، آرامگاه استاد سخن در حلقه ای از گل و شمیم گلاب قرار گرفت و با عطردل انگیز گل های بهاری هم آغوش شد.
اول اردیبهشت از راه رسید و مثل هر سال دوستداران استاد سخن به زیارت تربت پاک شاعر شیرین سخن شیراز رفتند و مجمعی از گلاب و گل به آرامگاه شیخ اجل نثار کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین گلابشویی و گلباران آرامگاه استاد سخن روز یکشنبه در فضایی معنوی و آمیخته با سکرکلام و سحرپیام سعدی در شیراز با حضور جمعی از فرهنگوران ، سعدی شناسان و علاقه مندان به استاد سخن انجام شد.
در این آیین ، حاضران بر تربت استاد سخن نشستند، اشک شوق ریختند و از یزدان پاک معنویت و خلوص گفتار و کردار سعدی را خواستار شدند.
برخی از دوستداران سعدی که از نقاط مختلف کشورمان برای شرکت در آیین یاد روز سعدی به شیراز آمده اند دراین آیین معنوی بر سنگ آرامگاه سعدی بوسه زدند و بر آستان قدسی شاعر شیرین کلام شیراز اشک شوق ریختند.
شمیم معطر بهار نارنج باغستان های آرامگاه سعدی و باغ دلگشای شیراز شگون فضای ملکوتی آرامگاه سعدی را دوچندان ساخت و این جاذبه کم نظیر شیراز نیز مورد تحسین و تکریم سعدی شناسان قرار گرفت.
سعدی شاعری باابعاد شخصیتی جهانی است که ملت های مختلف در اندازه توان خود از راهبردهای معنوی او توشه گرفته اند.
اشعاروحکایت های بوستان وگلستان سعدی که مملو از فضایل اخلاقی است می تواند آیینه ای برای هدایت و روشنگری انسان نیازمند و مشتاق مشی پسندیده سعدی باشد.
اول اریبهشت ماه به پیشنهاد بنیاد فارس شناسی در تقویم ملی ایران روز سعدی نامگذاری شده و هر سال به همین مناسبت آیین های فرهنگی در شیراز و سایر شهرهای فرهنگی کشور برگزار می شود.
شیخ مصلحالدین سعدی،شاعر و اندیشمندپرآوازه سده هفتم هجری قمری و تمام سده هاست.ک/2 677/515/675 شماره 097 ساعت 11:12 تمام
۰ نفر