۹ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7401578
T T
۰ نفر
سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سنندج آغاز شد .......................................................
سنندج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 09/02/87 داخلی.فرهنگی.مسابقات قرآن.
سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل روز دوشنبه در مجتمع فرهنگی هنری فجر شهر سنندج مرکز استان کردستان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در آیین آغاز به کار این مسابقات مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: برگزاری 30 دوره مسابقات قرآن در کشور از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و ملت ایران مفتخرند که در کشوری زندگی می کنند که مسوولان آن خادم قرآن هستند.
اسماعیل رستمی افزود: جمهوری اسلامی از ابتدای شکل گیری در جهت اعتلای اسلام عزیز و کلام نورانی خداوند متعال کوشیده و امروز نیز شاهد نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در سطح کشور هستیم.
وی قرآن را سند حقانیت اسلام و معجزه پیامبر اکرم (ص ) دانست و گفت: قرآن توسط پیامبر اکرم (ص ) برای تکامل و هدایت بشریت و رهایی از مادیات و رساندن به ملکوت اعلا برای بشر نازل شده است.
وی قرآن کریم را کامل ترین و جامع ترین کتب آسمانی دانست و گفت: احترام به قرآن و حرمت گذاشتن به آن تعظیم در برابر خداوند متعال است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: برگزاری مسابقات قرآن را در سطح کشور در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، صورت می گیرد.
رستمی اظهار داشت: تمام سیاست ها و برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی صورت می گیرد و این سازمان در جهت تحقق این امر فعالیت های بسیاری انجام داده است.
وی برگزاری مسابقات قرآن، برگزاری دوره های آموزشی، حمایت از موسسات قرآنی و قاریان و حمایت از پایان نامه های دانشجویی، برگزاری میزگردهای قرآن پژوهی از جمله این فعالیت است.
رستمی با اشاره به تعداد قاریان شرکت کننده در این مسابقات افزود: 300 قاری از سراسر کشور در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل به رقابت می پردازند.
وی گفت: همچنین نفرات برتر مسابقات قرآنی سازمان ها و وزارتخانه ها نیز در این دوره از مسابقات کشوری شرکت دارند.
به گفته وی این دوره از مسابقات در دو مرحله شکوفه ها(افراد زیر 15 سال ) و بزرگسالان و به طور هم زمان بین خواهران و برادران برگزار می شود.
وی افزود: 26 داور در این دوره از مسابقات حضور دارند که 11 تن از آنها را داوران زن تشکیل می دهند.
در آیین آغاز به کار این مسابقات نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و کردستان، استاندار و جمعی از مسوولان استانی، روحانیون و طلاب استان کردستان حضور داشتند. ک/2 7346/610/1139 شماره 123 ساعت 12:16 تمام
۰ نفر