۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7405195
T T
۰ نفر
دانشگاه آزاد مشهد قابلیت تبدیل به دانشگاه برتر جهانی را دارد ............................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/02/87 داخلی.علمی.دانشگاه آزاد رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: این دانشگاه از قابلیت های لازم برای تبدیل شدن به دانشگاه برتر جهان در سالهای آینده برخوردار است.
دکتر عبدالحمید حلمی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از اساتید نمونه این مرکز آموزش عالی افزود:ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به اندازه ای است که با تلاش کارکنان، اساتید، محققان و دانشجویان آن می تواند طی 10 سال آینده در رده یکی از 500 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، وی گفت: این دانشگاه تلاش می کند در قالب یک طرح 10 ساله با ایجاد کلیه زمینه های لازم و گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی به این مهم دست یابد.
وی تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را 500 نفر ذکر کرد و افزود: 40 درصد این اعضا استاد یار و بقیه استاد هستند.
حلمی حذف تدریجی رشته های کاردانی و افزایش رشته های تکمیلی را از اهداف مهم این دانشگاه برشمرد و گفت: تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از 36 رشته کنونی در آینده نزدیک به 44 رشته افزایش می یابد.
او افزود: 75 درصد سیستم های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مکانیزه است و به تدریج کلیه سیستم های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این مرکز آموزش عالی مکانیزه خواهد شد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد همچنین با یاد آوری سالروز شهادت شهید مطهری و هفته گرامی داشت مقام معلم و استاد، از آن شهید به عنوان نمونه کامل یک استاد موفق و متبحر یاد و بر تبیین افکار و اندشیه های وی در جامعه تاکید کرد.
در پایان این آیین از 21 نفر از اساتید نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی کشور در زمینه های علمی، پژوهشی و فرهنگی با اهدای هدایایی تقدیر شد.ک/2 7490/1654/659 شماره 071 ساعت 10:36 تمام
۰ نفر