۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7406613
T T
۰ نفر

مردم برخی نقاط شهر خاش در هفته فقط چهار روز آب دارند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7406613
مردم برخی نقاط شهر خاش در هفته فقط چهار روز آب دارند .....................................................
خاش ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/02/87 داخلی.اقتصادی.نیرو.آب.
شماری از شهروندان برخی نقاط خاش اعلام کردند: در هر هفته فقط چهار روز از آب آشامیدنی برخوردارند.
به گزارش ایرنا، آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کردند: با وجودی که هنوز بیشتر از یک ماه به فصل گرم تابستان باقی مانده اما بیشتر مناطق و محله های خاش با مشکلات کم آبی، بی آبی و قطع مکرر آب رو به رو هستند.
"محمد کردی" یکی از شهروندان خاشی گفت: مسوولان شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان پیش از این اعلام کردند در سال 87 مردم خاش مشکل بی آبی نخواهد داشت.
وی بیان کرد: به نظر می رسد تلاش مسوولان به نتیجه نرسیده و مردم برخی نقاط خاش همچنان با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند.
یکی دیگر از شهروندان خاشی از کمبود آب شهری ابراز نگرانی کرد و گفت: وقتی در بهار مشکل کم آبی وجود دارد بطور قطع در تابستان بحران شدیدی مردم را تهدید می کند.
"عبدالله ریگی" اظهار داشت: ضروری است مسوولان دست اندرکار چاره اساسی برای رفع مشکل آبی اتخاذ کنند.
وی تامین تانکرهای سیار آبرسان، توزیع منبع آب به هر خانوار، اعلام زمان جیره بندی و غیره را از راههای تامین آب شهروندان ذکر کرد.
شهروندان چند محله دیگر خاش از جمله "قلندرزهی ها، هواشناسی، ولی آباد، ریگ آباد، براهویی ها و حیدرآباد" در تماس با خبرنگار ایرنا از مشکل کم آبی ابراز نگرانی کرده و خواستار توجه بیشتر مسوولان برای رفع این مشکل شدند. به گزارش ایرنا، به منظور بررسی راههای جلوگیری از بروز کم آبی و تامین آب مورد نیاز شهروندان اواخر اسفند ماه سال گذشته نشستی با حضور مدیر عامل آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان، فرماندار، روسای شورای اسلامی شهر و مسوولان اداره آب و فاضلاب شهری خاش در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
در این نشست مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان متعهد شد برای رفع این معضل اقدامهای لازم را انجام دهد.
حفر، لایروبی و تجهیز 12 حلقه چاه در مناطق دوربن، کلچات و اکبر آباد خرید یک حلقه چاه از صنایع کشت و صنعت گوهر کوه برای تامین آب شرب مردم خاش و شهر نوک آباد از مصوبات این نشست بود.
سازماندهی فضای سبز و اجرایی شدن و اصلاح شبکه فرسوده آب رسانی خاش از دیگر مصوبات این نشست بود که اصلاح شبکه بر عهده آب و فاضلاب و ساماندهی فضای سبز و حذف انشعاب آب این فضاها به شورای اسلامی شهر واگذار شد.
شهروندان خاش می گویند: به احتمال زیاد مصوبه های این نشست به مرحله اجرا نرسیده زیرا هنوز مشکل کم آبی برطرف نشده است.
آنان از مسوولان درخواست کردند برای رفع این معضل پیش از رسیدن تابستان چاره اندیشی کنند. ک/4 7312/653/659 شماره 181 ساعت 12:21 تمام
۰ نفر