۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7407121
T T
۰ نفر
بخش فوق تخصصی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج راه اندازی شد ............................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/2/87 داخلی.اجتماعی.بیمارستان.
سرپرست بیمارستان آموزشی درمانی امام سجاد(ع) یاسوج گفت: برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد بخش فوق تخصصی در این بیمارستان راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا، محمود شهامت، در جمع خبرنگاران افزود: بخش فوق تخصصی بیمارستان امام سجاد (ع) در بخش های اطفال و قلب فعال است و باراه اندازی سیستم آنژیوگرافی، جراحی های فوق تخصصی قلب نیز در این بیمارستان انجام می شود.
وی اظهار داشت: سیستم آنژیوگرافی با هزینه 10 میلیارد ریال خریداری شده است و با تامین نیروی انسانی و فضای فیزیکی مورد نیاز مورد بهره برداری قرارمی گیرد.
به گفته وی، با راه اندازی بخش جراحی فوق تخصص قلب و آنژیوگرافی از اعزام بسیاری از بیماران به خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری می شود.
وی بااشاره به اینکه بیمارستان امام سجاد(ع) درسال 86به عنوان بیمارستان برتر استان معرفی شد،گفت: رتبه این بیمارستان در بین بیش از 600بیمارستان کشور، شصت و سوم است.
شهامت بیان کرد: در ارزیابی های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان امام سجاد(ع) رتبه اول کشوری را در متوسط زمان اولین خدمات پرستاری در بخش اورژانس و دستورالعمل ارزیابی لازم پیش از عمل جراحی کسب کرده است.
وی ادامه داد: این بیمارستان در زمینه بهداشت و نظافت رتبه یازدهم و در زمینه رضایتمندی بیماران رتبه بیستم کشوری را در بین بیمارستان ها در سال 86 کسب نمود.
وی با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی بیماران از 54 درصد در سال گذشته به 95 درصد در سالجاری افزایش یافته است، گفت: از جمله کارهای جدید انجام شده در بیمارستان امام سجاد (ع) می توان به خرید تجهیزات بیمارستانی به ارزش یک میلیارد و 800میلیون ریال ، توسعه یک و نیم برابری بخش زایشگاه ، توسعه 50 درصدی اتاق عمل و بخش گوش و حلق و بینی ، تاسیس بخش اکسیژن سازی در تاسیسات بیمارستان ، راه اندازی مهد کودک برای رفاه پرسنل، فعال سازی مسجد و افتتاح پایگاه بسیج اشاره کرد.
سرپرست بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج گفت:باتوجه به اینکه این بیمارستان مرکز اصلی بیماری های نوزادان و اطفال شهر است، بخش NICO نوزادان و اطفال نیز به زودی راه اندازی می شود.
شهامت افزود: تعداد مرگ و میر نوزادان از هشت نفر به سه نفر در هر سال در این بیمارستان کاهش یافته است و برای کنترل عفونت برای اولین لباس های یک بار مصرف برای اتاق عمل استفاده کردیم.
وی یکی از مشکلات بیمارستان امام سجاد ( ع) را کمبود نیروی انسانی اعلام کرد و گفت:این بیمارستان در سال 79 و با 96 تخت راه اندازی شد اما هم اینک تعداد تخت های آن به 165 عدد افزایش یافته در حالیکه به دلیل نداشتن مصوبه نمی توانیم نیروی انسانی متناسب با این نیاز را به کار بگیریم.
به گفته وی،بیشترین بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان اطفال و نوزادان و پس از آن زنان هستند.
شهامت تعداد پرستارهاوماماهای مشغول به کار در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج را180 نفراعلام کرد و گفت: خدمات ویزیت این بیمارستان برای دارندگان دفترچه بیمه تامین اجتماعی رایگان است.ک/2 7531/563/675 شماره 218 ساعت 13:22 تمام
۰ نفر