۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7409733
T T
۰ نفر

همایش تغذیه پیش دبستانی در شهرری برگزار شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7409733
همایش تغذیه پیش دبستانی در شهرری برگزار شد ..............................................
شهرری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/02/87 داخلی.علمی.تغذیه.همایش.
علل بی اشتهایی کودکان روز دوشنبه درهمایش تغذیه کودکان پیش دبستانی در خانه فرهنگ دولت آباد شهرری بررسی شد.
دراین همایش عضو انجمن بهبود تغذیه ایران گفت: علل بی اشتهایی کودکان وجود برخی بیماری ها است که باعث بروز تهوع و استفراغ، زخم دهان، تب خفیف و بی اشتهایی کودکان می شود.
الیزا رفوآ افزود: در دسترس نبودن غذای سالم و کافی و استفاده از مواد غذایی غیرمقوی مانند چیپس، فشار روحی و استرس در خانواده، مشاجرات خانوادگی یا تهدید کودک به ندادن غذا به او از دیگر علل بی اشتهایی در کودکان است.
وی خاطرنشان کرد: اگر در زمان و ساعت معین به کودک غذا داده نشود در زمان دیگری میل به خوردن پیدا نمی کند و بی اشتهایی گریبان گیر او خواهد شد که این مساله عواقب سویی برای کودک به همراه دارد.
عضو انجمن بهبود تغذیه گفت: وجود حساسیت غذایی که براثر آن کودک به علت پدیده ناراحت کننده از مصرف نوعی غذا خوردن وحشت داشته و می ترسد او را از خوردن برخی غذاها دور می کند.
وی ادامه داد: راهکارهایی برای رفع بی اشتهایی کودک وجود دارد که والدین بویژه مادران با بکار بستن آنها می توانند به بهبود تغذیه کودک خود کمک کرده و موثر باشند.
رفوآ افزود: دادن میان وعده های مفید غذایی، کمپوت ها، ماست چکیده، شیر غنی شده با شیر خشک به کودک در باز شدن اشتها بسیار تاثیرگذار است.
وی گفت: تهیه غذا به فرم و شکلی که مورد پسند و علاقه کودک باشد، او را به خوردن غذا متمایل می کند.
رفوآ افزود: کودکان غذایی را دوست دارند که با دمای محیط متناسب بوده یا با اشکال زیبا تزیین شده باشد.
وی یادآور شد: غذا دادن به کودک در محیطی آرام به همراه سایر اعضای خانواده با صبر و حوصله در جذب کودک به غذا بسیار موثر است. ک/2 7303/1644/684 شماره 062 ساعت 10:35 تمام
۰ نفر