۶ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7413033
T T
۰ نفر
دو میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی تربت حیدریه اختصاص یافت .............................................................
تربت حیدریه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/03/87 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.
رییس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: امسال دو میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی این شهرستان اختصاص یافته است.
محمد انصاری پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این مبلغ برای مرمت هشت اثر از مجموع 160 اثر تاریخی تربت حیدریه هزینه خواهد شد.
وی گفت: از مجموع 160 اثر تاریخی تربت حیدریه تاکنون 50 مورد در فهرست آثار ملی ثبت و برای آن شناسنامه صادر شده است.
او افزود: همچنین 100 اثر تاریخی شهرستانهای مه ولات و رشتخوار زیر نظر نمایندگی میراث فرهنگی تربت حیدریه اداره می شود که هم اکنون 45 مورد آنها در فهرست آثار ملی قرار دارند.
پیشتر شهرستانهای رشتخوار و مه ولات از توابع تربت حیدریه بودند.
رییس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت:اگر چه اعتبار اختصاص یافته برای مرمت آثار تاریخی تربت حیدریه کافی است اما مستلزم تخصیص صددرصدی تا پایان سال جاری است.
وی افزود: به عنوان مثال برای مرمت حمام حاجی رییس که شاهکار هنری و معماری اما در آستانه تخریب است 400 میلیون ریال اختصاص یافت.
او گفت: این رقم در صورت تخصیص صددرصدی کافی است در غیر این صورت کار نیمه تمام رها می شود و احتمال تخریب کامل آن وجود دارد.
وی افزود: توجه دولت به آثار تاریخی بیشتر شده و سیر صعودی اعتبارات عمرانی تربت حیدریه طی چند سال اخیر گواه موضوع است.
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری تربت حیدریه گفت: همچنین چهار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مناطق گردشگری تربت حیدریه از محل اعتبارات عمرانی استان خراسان رضوی اختصاص یافت.
وی افزود: این اعتبار صرف تجهیز بوستان جنگلی پیشکوه، ییلاقات حصار و رودمعجن و امامزاده احمدالرضا می شود.
او اظهار داشت: تمامی اعتبارات اختصاص یافته به میراث فرهنگی و گردشگری تربت حیدریه بدون احتساب شهرستانهای مه ولات و رشتخوار است.
وی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای این شهرستانها در حال حاضر به صورت جداگانه از سوی استان تخصیص می یابد.ک/3 2729/1654/589/660 شماره 378 ساعت 16:34 تمام
۰ نفر