۱۱ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7414799
T T
۰ نفر
فعال سازی واحدهای راکد در شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان پیگیری می شود .....................................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/03/87 داخلی.اقتصادی.صنعت.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: فعال سازی واحدهای راکد در شهرکهای صنعتی این استان با جدیت پیگیری می شود.
محمد یعقوبی روز شنبه در حاشیه پنجمین نشست ستاد هماهنگی صنعت و معدن سیستان و بلوچستان در زاهدان به ایرنا گفت: در این راستا دستور رییس جمهور و برنامه راهبردی وزارت صنایع و معادن در زمینه مبارزه با زمین خواری در شهرکهای صنعتی مد نظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این دستور شامل تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی است که زمین صنعتی دریافت کرده اما در زمان تعیین شده اقدام به راه اندازی واحد صنعتی نکرده اند.
او افزود: در صورتی که این قبیل اشخاص در اسرع وقت به شرکت شهرکهای صنعتی مراجعه نکرده و اقدام به راه اندازی طرح مورد نظر نکنند، قرارداد آنان فسخ می شود.
رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: پس از فسخ قرارداد، زمینهای دولتی موضوع طرح به دولت بازگردانده می شود.
وی تاکید کرد: علاوه بر این، واحدهایی که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری و یا تبدیل به انبار شده اند نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند و از اینگونه سواستفاده ها جلوگیری به عمل می آید.
او گفت: 13 شهرک صنعتی با گستره سه هزار و 897 هکتار با سند مالکیت در سط سیستان و بلوچستان فعال است.
وی تعداد قراردادهای منعقد شده در این شهرکها را هزار و 494 مورد به ارزش دو هزار و 100 میلیارد ریال ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان تعداد واحدهای فعال در این شهرکها را 434 مورد با اشتغالزایی شش هزار و 250 نفر عنوان کرد.
وی در خصوص شمار واحدهای غیرفعال توضیحی نداد اما گفت: سیستان وبلوچستان پایین ترین میزان قرارداد راکد در میان استانهای کشور را دارد. ک/3 7313/653/660 شماره 229 ساعت 14:03 تمام
۰ نفر