۱۸ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7416732
T T
۰ نفر
شخصیت وجودی فاطمه (س ) بهترین الگو برای تمامی انسانها است .........................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/03/87 داخلی.اجتماعی.فاطمیه.الگو.سپاه.مازندران.
مسئول ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : شخصیت وجودی فاطمه (س ) بهترین الگو برای تمامی انسانها است و همه اقشار جامعه به ویژه بانوان باید با مطالعه بیشتر در زندگی این بانو از زندگی ایشان درس بگیرند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام "مجتبی ذوالنور" جمعه شب در جمع مردم شهرستان بهشهر در مصلی این شهر افزود : بررسی ابعاد شخصیتی فاطمه زهرا نشان می دهد ایشان علاوه براینکه همسری وفادار به مولای متقیان بودند همراه و همفکر خوبی نیز برای آن حضرت در فعالیت های اجتماعی و رهبری جهان اسلام به شمار می رفتند.
وی که به مناسبت سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س ) سخن می گفت، ادامه داد : امروز جهان گرفتار ستم زورمندان و تاریکی برخاسته از خودخواهی های آنان است و بیش از گذشته نیازمند معرفت، پاکی و صدافت، ایمان ، اخلاص، محبت، عشق، عزت و کرامت است که همه این خوبی ها در وجود فاطمه (س ) گرد آمده است.
وی خاطرنشان کرد : تاکنون شخصیت حضرت زهرا (س ) از بعد زن بودن ایشان مورد بررسی قرار گرفته است اما اگر تمام زوایای زندگی ایشان را از ابعاد مختلف نگاه کنیم، می توانیم آن ها را برای تمام دنیا تعریف و الگوهای زیادی را از ایشان به دنیا معرفی کنیم.
حجت الاسلام ذوالنور یادآور شد : شخصیت حضرت زهرا (س ) در تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی و خانوادگی الگویی بی بدیل برای تمام آحاد جامعه است.
مسئول ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کشور افزود : در تبیین جایگاه و شخصیت حضرت زهرا (س ) ضمن ذکر مصیبت باید اثرگذاری ایشان در جامعه، آگاه سازی مردم و دفاع از ولایت آن حضرت بیان شود.
وی تاکید کرد: فاطمه زهرا(س ) بهترین الگو برای بانوان در تمام ابعاد شخصیتی و رفتاری است و پیروی از سیره آن بانوی بزرگوار سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد : مساله رهبری و امامت تا آنجا برای شخصیتی چون حضرت فاطمه (س ) ارزش دارد که حاضر شد جان خود را نیز در این راه فدا کند و ایشان با این کار خود ثابت کرد که فرد مسلمان همواره باید حامی ولایت بوده و از سختی های مبارزه با دشمن هراس نداشته نباشد.
مسئول ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کشور یادآور شد : بانوی بزرگ جهان اسلام باید به صورت کامل به افکار عمومی به ویژه بانوان معرفی شود تا فرهنگ فاطمی در کشور نهادینه و به صورت عملی نمود پیدا کند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرها و مناطق مختلف مازندران همزمان با دیگر نقاط کشور، این استان نیز به مناسبت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س ) در غم و اندوه فرو رفته و یکپارچه عزادار است.
قشرهای مختلف مردم استان ، با سیاه پوش کردن خیابان ها، معابر و منازل، در غم از دست دادن ام ابیها داغدار هستند.ک/3 7331/402/1139 شماره 006 ساعت 09:59 تمام
۰ نفر