۱ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7422063
T T
۰ نفر
مدیرسازمان ملی جوانان بوشهر: طلاب نقش کلیدی در فرهنگ سازی ازدواج دارند .....................................................................
بوشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 1/4/87 داخلی.اجتماعی.جوانان.ازدواج.
مدیرسازمان ملی جوانان استان بوشهر گفت: نقش طلاب و فضلا در فرهنگ سازی ازدواج براساس آموزه های دینی کلیدی است.
حجت الاسلام عباس ابراهیمی شنبه درنشست باائمه جمعه و جماعات استان بوشهر افزود:روحانیون مساله ازدواج جوانان رابه عنوان یک دغدغه جدی دربرنامه های تبلیغی مدنظر داشته باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه 3/38 درصد از جمعیت استان بوشهر جوانان بین 15 تا 29 سال هستند که از شاخص کشوری سه درصد بیشتر است، فرهنگ سازی ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار ضروری است.
ابراهیمی افزود: هم اینک استان بوشهر رتبه پنجم طلاق در شهر و رتبه دوم طلاق در روستا را در بین استان های کشور دارا است.
وی گفت:با توجه به این آمار ایجاد کارگاههای آموزشی و مهارتهای زندگی، ارایه پیشنهادهای کاربردی و عملیاتی دراین ارتباط ضروری است. ابراهیمی بااشاره به ارتقای بینش و آگاهی خانواده ها در رابطه با ازدواج جوانان بیان کرد: رفع هزینه های زاید و تشریفاتی درازدواج و ایجاد گفتمان و تقویت باورهای دینی در این زمینه راهکارهای مناسبی محسوب می شود.
رییس سازمان ملی جوانان استان بوشهر گفت: با توجه به شمار روز افزون جوانان مجرد، مسوولان باید اهتمام بیشتری به تسهیل شرایط ازدواج جوانان داشته باشند.
وی گفت: تشکیل بانک اطلاعات زوجین از بدو ازدواج، استفاده از کارشناسان و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی درامر تصمیم گیری ازدواج، ظرفیت شناسی و فعال سازی افراد تاثیرگذار در این حوزه از راهکارهای مورد توجه در این ارتباط است.
ابراهیمی با تاکید برتقویت پژوهش های علمی و کاربردی در زمینه مسایل فرهنگی و اجتماعی در استان بوشهر برنامه ریزی در حوزه جوانان متناسب با نیازها و آسیب ها با رویکرد بومی را ضروری دانست.
گزارش ایرنا حاکی است همزمان باآغاز هفته زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س ) 196 نفر از دختران و پسران زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان بوشهر زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
رییس اداره روابط عمومی و تبلیغات کمیته امداد امام (ره ) استان بوشهر گفت: برای تامین جهیزیه این افراد 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
سید عزیرالله علوی زاده شنبه درگفت وگو باخبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: سقف جهیزیه هر یک از دختران زیر پوشش پنج میلیون ریال و به پسران تازه داماد نیز هر یک یک میلیون و 500 هزار ریال به عنوان هدیه ازدواج پرداخت می شود.ک/3 629/539/675 شماره 125 ساعت 12:47 تمام
۰ نفر