۳ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7423333
T T
۰ نفر
ورزشکاران تربت حیدریه از واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی نگران هستند ......................................................................
تربت حیدریه، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/04/87 داخلی.ورزشی.اماکن ورزشی مسوولان و ورزشکاران تربت حیدریه واقع در مرکز خراسان رضوی از واگذاری اماکن ورزشی این شهرستان به بخش خصوصی نگران هستند.
این عده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفتند:در صورت واگذاری اماکن ورزشی تربت حیدریه به بخش خصوصی اقشار آسیب پذیر امکان استفاده را از دست می دهند.
این عده افزودند:با توجه به تجارب قبلی واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی ضربه ای شدید به بخش ورزش تربت حیدریه وارد خواهد کرد.
یک عضو شورای شهر و رییس هیات شنای تربت حیدریه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مطابق اعلام سازمان تربیت بدنی قرار است به منظور درآمد زایی شماری از اماکن ورزشی این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شود.
دکتر سام نسیم افزود: در صورت اجرای این طرح تعداد زیادی از ورزشکاران بویژه جوانان امکان استفاده از اماکن عمومی را از دست می دهند و این خطری برای ورزش قهرمانی محسوب می شود.
وی اظهار داشت:برخی بخشها همچون بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و تربیت بدنی هزینه بر است و نباید از آن توقع درآمد داشت زیرا به سلامت جامعه و ارتقای سایر بخشها کمک می کند.
این مسوول افزود:بخش خصوصی با اجاره اماکن ورزشی در پی ایجاد درآمد برای خود است و برخی مسوولان شرکتها نگاه ورزشی ندارند و این باعث مضاعف شدن مشکلات ورزشکاران می شود.
وی گفت:اگر سازمان تربیت بدنی مشکل کمبود بودجه دارد باید از طریق منابع مختلف پیگیری و جایگزین کند نه اینکه با انتخاب ساده ترین راه حل کار ورزشکاران را مشکل کند.
رزمی کار سوم جوانان آسیا نیز به ایرنا گفت:طی چند سال گذشته در اماکن ورزشی مشترک با سایر رشته ها و با کمترین امکانات تمرین کردم.
سعید سعیدی فر افزود:اگر امکانات بهتری مهیا بود توان کسب مقام اول آسیا را داشتم اما در کمال تعجب و تاسف قرار است اماکن موجود ورزشی به بخش خصوصی واگذار شود و معلوم نیست از این پس چگونه تمرین کنیم ؟ یک ورزشکار دیگر شهروند تربتی نیز گفت:دولت نهم در اقدامی خوب که باعث خوشحالی ورزشکاران شد، اماکن ورزشی را از اجاره و اختیار بخش خصوصی خارج کرد تا همگان بتوانند از امکانات عمومی استفاده کنند.
رضا کرمانی افزود:اما اخیرا اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی آگهی اجاره اماکن ورزشی تربت حیدریه و واگذاری به بخش خصوصی را منتشر کرد که باعث نگرانی ورزشکاران شد زیرا از تکرار تجارب تلخ گذشته بیمناک هستند.
وی گفت:از مسوولان ذیربط خواهش داریم باتجدید نظر اجازه ندهند ورزشکاران که بیشتر آنها از طبقه متوسط به پایین هستند امکان تمرین و ورزش را از دست دهند.
شمار دیگری از ورزشکاران تربت حیدریه نیز به ایرنا گفتند: دانش آموزان، دانشجویان و سایر جوانان و نوجوانان توان پرداخت هزینه های سنگین اجاره اماکن ورزشی را ندارند.
رییس اداره تربیت بدنی تربت حیدریه نیز گفت:نگرانی ورزشکاران را درک می کنیم زیرا واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در شهرستانها توجیه مناسبی ندارد و این موضوع قبلا ثابت شده است.
محمد رضا شیخ زاده افزود:اما واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در اجرای قانون موضوع ماده 88 لازم الاجراست و سازمان مرکزی همین تصمیم را دارد.
وی اظهار داشت: به سازمان مرکزی اعلام کردیم واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در شهرستانها که با فقر امکانات مواجه و جوانان علاقه مند زیادی دارد مناسب نیست و امیدواریم تجدید نظر صورت گیرد.
مطابق آمار سازمان برنامه ریزی خراسان رضوی جمعیت جوان تربت حیدریه دو درصد از جمعیت جوانان این استان "جوان تر" است.ک/4 2729/1654/589/659 شماره 459 ساعت 19:23 تمام
۰ نفر