۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7424949
T T
۰ نفر
یک سوم دندانپزشکان در خراسان رضوی با بیمه قرارداد دارند .......................................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/04/87 داخلی.اجتماعی.بیمه.
معاون مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اینک حدود یک سوم دندانپزشکان این استان شامل 257 نفر طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی هستند.
دکتر علیرضا احمدزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق آمار سازمان نظام پزشکی شمار کل دندانپزشکان در استان خراسان رضوی حدود 850 نفر است.
وی گفت: محدود بودن پوشش بیمه ای خدمات پایه دندانپزشکی، اختلاف بالای تعرفه های بخش دولتی و خصوصی و همچنین وضعیت نه چندان مطلوب بهداشت دهان و دندان و به دنبال آن نیاز مردم به خدمات دندانپزشکی از جمله دلایل تمایل کمتر دندانپزشکان نسبت به سایر پزشکان جهت عقد قرارداد با بیمه ها است.
او افزود: "ویزیت، کشیدن دندان، بازکردن آبسه دندانی، رادیوگرافی، جراحی دندان در نسج نرم و سخت" مهمترین خدمات پایه دندانپزشکی است که بیمه تامین اجتماعی بابت آن به پزشکان طرف قرارداد، پرداخت دارد.
وی با تایید بر اینکه "ترمیم دندان" جزو خدمات پایه بیمه دندانپزشکی نیست گفت: امسال شورای عالی بیمه، خدمات پایه دندانپزشکی را گسترش داده که شرح این خدمات هنوز برای سازمانهای بیمه گر ارایه نشده است.
او افزود: خدمات دندانپزشکی همانند سایر خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی در دو بخش "درمان مستقیم و غیرمستقیم" ارایه می شود که دندانپزشکان طرف قرارداد در قالب درمان غیرمستقیم محسوب می شوند.
وی با اشاره به خدمات دندانپزشکی در بخش درمان مستقیم گفت: طی پارسال حدود 166 هزار بیمه شده با مراجعه به واحدهای دندانپزشکی در سطح استان خراسان رضوی به صورت رایگان معالجه شدند.
او افزود: هم اکنون از 18 مرکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان اعم از بیمارستان، پلی کلینیک تخصصی و درمانگاه تنها در بیمارستان تخصصی فارابی مشهد خدمات دندانپزشکی ارایه نمی شود.
معاون مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اینک به ازا هر واحد درمانی، دو یونیت دندانپزشکی موجود است و در این خصوص 30 دندانپزشک فعالیت دارند.
وی چهار خدمت دندانپزشکی را که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به صورت رایگان به بیماران ارایه می شود شامل "ویزیت، جرمگیری، ترمیم و کشیدن دندان" عنوان کرد.
او کیفیت خدمات دندانپزشکی را در مراکز تحت پوشش مطلوب ارزیابی بیان کرد: ارتقا این خدمات طی سالهای اخیر با آموزش دندانپزشکان و دستیاران به ویژه در برخورد با بیماران مبتلا به ایدز، تجهیز امکانات و تهیه وسایل استریل در همه مراکز دنبال شده است.
معاون مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: دیگر خدمات دندانپزشکی که سازمان برای پزشکان غیرطرف قرارداد دارد در 13 بخش نظیر جراحی لثه، درمان جراحی شکستگی فک و جا انداختن درافتادگی فک می باشد.
وی افزود: بیمه شده پس از انجام جراحی با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی می تواند مبلغ پرداختی تحت پوشش بیمه را دریافت کند.
هم اکنون یک میلیون و 600 هزار نفر در خراسان رضوی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بیش از 40 درصد کل بیمه شدگان را شامل می شوند.ک/3 7487/662/589/660 شماره 062 ساعت 10:57 تمام
۰ نفر